Kreativnost se zasniva na složenijim, višim mentalnim procesima, a odlika joj je samostalnost, inicijativa, sloboda izbora, povezivanje i primena znanja i izražavanje učenika.
Nevena Markov, nastavnica matematike u OŠ "Vuk Karadžić", u Zrenjaninu je sudeći po Zbirci zadataka Pitagorina teorema koju su uradili njeni učenici upravo to postigla.
Ovo je edukacija za aktivno, participativno, kooperativno učenje, za osamostaljivanje dece u intelektualnom radu.
Ovako se stvara i povećava unutrašnja motivacija dece za učenje.
Ovako se stvaraju trajna i upotrebljiva znanja.
Kroz ovakav rad deca stiču bazična untelektualna umenja, što podrazumeva: samostalni intelektualni rad, rešavanje probema, argumentovano diskutovanje sa partnerima, zauzimanje utemeljenog ličnog stava.
Kroz praksu kooperativnog učenja deca stiču važna socijalna umenja, kao što su: ubedljiv javni nastup, vođenje uljudnog dijaloga, rešavanje socijalnih konflikata.
Kroz praktikovanje ovakvih stvaralačkih aktivnosti deca se osposobljavaju za stvaranje inovacija.
Deca ovako stiču opštija svojstva ličnosti, među kojima su: inicijativnost, donošenje odluka, kritički stav, tolerancija na razlike, uljudno saobraćanje sa drugima.
Nastavnica Nevena je bila dizajner i kreator nastavnih situacija.
Ovo je Aktivna nastava i učenje.
Ovako se postiže tranzicija uma i ovo je potreba društva u tranziciji.
Kliknite na slike da se učitaju veće | |
Izašla je iz štampe Zbirka zadataka Vukovih sedmaka iz Pitagorine teoreme O tome kako je nastala, priča Nevena Markov nastavnik matematike i autor projekta: „Zbirka je nastala je sasvim spontano, kao krajnji rezultat projekta koji je trajao gotovo čitave školske godine, a na početku zamišljen kao mali projekat osmišljavanja zanimljivog zadataka iz Pitagorine teoreme od strane učenika. Sve je počelo na času matematike, kada su se učenicima svideli zadaci u kojima se primenjivala Pitagorina teorema. Ohrabrila sam ih tada da pokušaju sami da smisle sličan zadatak koji zahteva primenu Pitagorine teoreme. Počeli su da pristižu zadaci. Bili su zanimljivi i bilo ih je dvadesetak. Taman dosta da počnem da razmišljam o zbirci. Deci se svidela ova ideja. Tragajući za imenom i naslovnom stranom raspisala sam konkurs među učenicima sedmog i osmog razreda. Puno učenika je učestvovalo na konkursu. Većina radova je bila izuzetna, a najbolji su se našli u zbirci. Da bi se zbirka pripremila za štampu bilo je potrebno obučiti decu upotrebi Word-a, sa akcentom na pisanju matematičkih formula. Radionicu je održao Nemanja Micić, nastavnik fizike. Štampanje zbirke omogućila je škola. Zahvaljujem se svima koji su pomogli da se projekat privede kraju |
SVE JE FIZIKA Miša Bracić |