Kreativnost se zasniva na složenijim, višim mentalnim procesima, a odlika joj je samostalnost, inicijativa, sloboda izbora, povezivanje i primena znanja i izražavanje učenika.

PrimenaZnanja-4Nevena Markov, nastavnica matematike u OŠ "Vuk Karadžić", u Zrenjaninu je sudeći po Zbirci zadataka Pitagorina teorema koju su uradili njeni učenici upravo to postigla.

Ovo je edukacija za aktivno, participativno, kooperativno učenje, za osamostaljivanje dece u intelektualnom radu.

Ovako se stvara i povećava unutrašnja motivacija dece za učenje.

Ovako se stvaraju trajna i upotrebljiva znanja.

Kroz ovakav rad deca stiču bazična untelektualna umenja, što podrazumeva: samostalni intelektualni rad, rešavanje probema, argumentovano diskutovanje sa partnerima, zauzimanje utemeljenog ličnog stava.

Kroz praksu kooperativnog učenja deca stiču važna socijalna umenja, kao što su: ubedljiv javni nastup, vođenje uljudnog dijaloga, rešavanje socijalnih konflikata.

Kroz praktikovanje ovakvih stvaralačkih aktivnosti deca se osposobljavaju za stvaranje inovacija.

Deca ovako stiču opštija svojstva ličnosti, među kojima su: inicijativnost, donošenje odluka, kritički stav, tolerancija na razlike, uljudno saobraćanje sa drugima.

Nastavnica Nevena je bila dizajner i kreator nastavnih situacija.

Ovo je Aktivna nastava i učenje.

Ovako se postiže tranzicija uma i ovo je potreba društva u tranziciji.

Kliknite na slike da se učitaju veće  
PrimenaZnanja-1 PrimenaZnanja-2 
   
PrimenaZnanja-3   PrimenaZnanja-5
 

Izašla je iz štampe Zbirka zadataka Vukovih sedmaka iz Pitagorine teoreme

O tome kako je nastala, priča Nevena Markov nastavnik matematike i autor projekta:

„Zbirka je nastala je sasvim spontano, kao krajnji rezultat projekta koji je trajao gotovo čitave školske godine, a na početku zamišljen kao mali projekat osmišljavanja zanimljivog zadataka iz Pitagorine teoreme od strane učenika. 

Sve je počelo na času matematike, kada su se učenicima svideli zadaci u kojima se primenjivala Pitagorina teorema. Ohrabrila sam ih tada da pokušaju sami da smisle sličan zadatak koji zahteva primenu Pitagorine teoreme. Počeli su da pristižu zadaci. Bili su zanimljivi i bilo ih je dvadesetak. Taman dosta da počnem da razmišljam o zbirci. Deci se svidela ova ideja.

Tragajući za imenom i naslovnom stranom raspisala sam konkurs među učenicima sedmog i osmog razreda. Puno učenika je učestvovalo na konkursu. Većina radova je bila izuzetna, a najbolji su se našli u zbirci. 

Da bi se zbirka pripremila za štampu bilo je potrebno obučiti decu upotrebi Word-a, sa akcentom na pisanju matematičkih formula. Radionicu je održao Nemanja Micić, nastavnik fizike.

Štampanje zbirke omogućila je škola.

Zahvaljujem se svima koji su pomogli da se projekat privede kraju 

 

SVE JE FIZIKA
Miša Bracić
MisaBracic portret 

 


Komentari

  • Драган Танаскоски said More
    Problem je u tome što mi ne možemo... 2 sati ranije
  • Rapaic Rajko said More
    Prva slika u clanku je moj favorit za... 4 sati ranije
  • Rapaic Rajko said More
    Zasto prva osoba (inicijator promene... 4 sati ranije
  • Драган Танаскоски said More
    Šteta što se oštetio. Da nije... 22 sati ranije
  • adv.draganmiladinovi... said More
    Krigera nema na Marsovskom vidiku, plus... 23 sati ranije

Foto...