TV Astronomija

VRT FIZIKE: Skriveni svet mnoštva

Mnostvo 1

VRT FIZIKE: Skriveni svet mnoštva

Između makro i mikrosveta nalazi se nanosvet kojim vladaju sasvim drugačija pravila i u kome naše intuicije stečene u izučavanju okruženja ili kvantne mehanike prestaju da važe. Tim razlikama između svetova različitih veličina posvećena je ova epizoda „Vrta fizike“.

Šta kaže Ajnštajn!

Ajnstajn 2

Real Speech Of Albert Einstein|Voice Of Albert Einstein|Einstein Was Speaking

Nije u vezi fizike, pa ni nauke, ali svaki Ajnštajnov glas ima značaj. Ajnštajn je bio jedan od najvećih humanista svog vremena, vremena u kojem su besnela dva najveća rata i u kome je pretila opasnost da čitavom planetom zavlada surova genocidna diktatura. Ovde čujemo Ajnštajnov glas protiv nasilja, progona i bede čoveka.

Nauka u pokretu: Kvantna muzika

Kvantna muzika 1

Nauka u pokretu: Kvantna muzika

U kakvoj su vezi muzika i kvantna fizika, šta je to hibridni klavir i kako zvuči muzika atoma - odgoneta nova epizoda serijala "Nauka u pokretu". U nesvakidašnju naučno-umetničku avanturu konstruisanja prvog kvantnog instrumenta, te pisanja i izvođenja kompozicije novog muzičkog žanra upustili su se teorijski fizičari, inženjeri, programeri i umetnici iz Srbije, Danske, Slovenije, Velike Britanije i Holandije, sve do Singapura.

Nauka 50: Voda

voda 1

Nauka 50: Voda

Može li se u kosmosu preživeti bez vode? Zašto je voda bitna za čoveka i sva živa bića na Zemlji? Koliko su ugroženi resursi pijaće vode u svetu?

Voda koju danas imamo na Zemlji je ista ona voda nastala degazacijom tla, nekoliko stotina miliona godina ranije. Voda koja je nestala u prostoru nadoknađena je istim geološkim procesima kao pri nastajanju okeana. Oko 70% Zemljine površine pokriveno je vodom. Sadašnje obale su tu gde jesu jer je velika količina vode zadržana u polarnom ledu i lednicima. Njihovim potpunim otapanjem nivo okeana bi se podigao za oko 80 metara.

Cvet u obliku zvezde može pomoći da se otkrije planeta Zemljinog tipa

Planete 2

The flower-shaped starshade that might help us detect Earth-like planets

Jeremy Kasdin

Lovac na planete

Koristeći inovativne orbitalne instrumente, vazduhoplovni inženjer Jeremi Kasdin lovi najneuhvatljivije predmete univerzuma - potencijalno naseljive svetove.