Astronautika: misije

Rosette, letelica Evropske svemirske agencije, posetila je kometu 67P - Čurjumov-Gerasimenko i 15. novembra 2014. poslala sondu Philae na nju.

Rosetta and Philae

To je bi ogroman poduhvat i zabeležen je velikim slovima u istoriju kosmonautske. Ali pri spuštanju došlo je do problema i umesto da se sonda prikuje za kometu ona je odskočila, ponovo se spustila, ponovo odskočila itd. Sve dok se nije smirila u nekoj rupi daleko od sunčeve svetlosti. A sunčevi zraci su joj potrebni za punjenje baterija. Postojala je mala nada da će se pomoću solarnih panela baterije koliko toliko napuniti i da će se sonda javiti svojoj bazi kada napuni akumulatore, ali ipak to su svi navodili kao malo verovatan događaj. Međutim upravo to se desilo sada o čemu je ESA dala danas kratko saopštenje. Naravno, tek slede analize prispelih podataka, procena stanja sonde itd. Ali i ovo je zbilja veliko i prijatno iznenđenje.

Ono što se trenutno zna jeste da je temperature u okolini sonde -35 stepeni C, i da na zalihama ima 24 vata energije.

Nadamo se da će se priča o ovoj sondi nastaviti.

'Rosetta' blog 1: sve je spremno za susret

Da li je „File“ udarila u ivicu kratera tokom pvog odbitka od površine?

Zašto „Philae“ nije imala sreće?

Gde je „Philae“? Kada će da se probudi?

Jjoš neki linkovi:

Rozeta - Rigorozne pripreme za randevu sa kometom • SVEMIRSKA SONDA "ROSETTA" Odloženo lansiranje • Roseta lansirana • Program • Poseta centru ESA • Plan susreta sa asteroidimaProlaz pored Zemlje i takmičenje • Pisma: O Rozeti • Rosetta uspela da snimi "Pariz"! • "Rosetta" spremna za kritični manevar • "Rosetta" proletele pored Marsa • "Rosetta" spremna za kritični manevar • Rosetta - Podaci o manevru u toku dana • Rosetta - snimak Marsa • O poreklu naziva misije • "Rosetta" poslala fotografije • Rosetta - skoro ubila MarsESA i NASA sarađuju • ROZETA PROLEĆE PORED ZEMLJE • Probuđena sonda se približava asteroidu • MISIJA ROSETTA - RANDEVU SA ŠTEINSOM