Astronautika: misije

rosetta_prikaz

Svemirski brod Rosetta juče (08. juna) je nizom programskih kodova upućenih s Zemlje uspavan na razdoblje od nepune tri godine. Ovaj svemirski brod nalazi se u svemiru od 2004. kada je lansiran na dugi i zahtjevnu svemirsku misiju. Dosad je istraživao dvije planete (Zemlja i Mars) te dva asteroida (2867 Steins, 21 Lutetia). Njegov je glavni cilj istraživanje komete 67p/Churyumov-Gerasimenko tijekom 2014. Rosetta na sebi nosi i neveliki lander pod nazovom Philae čija će zadaći biti spustiti se na površinu jezgre komete te analizirati njezino tlo, dok će Rosetta orbitirati oko jezgre.

U ovom trenutku Rosetta se nalazi 400 milijuna km udaljena od Sunca. Prema riječima Paola Ferri iz kontrole misije to je naveća udaljenost od Sunca neke bespilotne letjelice s fotonaponskim panelima kao izvorom energije. U narednih dvije i pol godine Rosetta će se od Sunca udaljiti još dvostruko više. Ferri dodaje kako hibernacijom Rosette prestaje svaka komunikacija s njom sve do siječnja 2014. kada će se letjelica „probuditi“ i započeti s istraživanjima. Kraj misije biti će godinu dana kasnije.

U AM postoji velik broj članaka o ovoj čudesnoj letelici. Evo nekih linkova:

Rozeta - Rigorozne pripreme za randevu sa kometom • SVEMIRSKA SONDA "ROSETTA" Odloženo lansiranje • Roseta lansirana • Program • Poseta centru ESA • Plan susreta sa asteroidimaProlaz pored Zemlje i takmičenje • Pisma: O Rozeti • Rosetta uspela da snimi "Pariz"! • "Rosetta" spremna za kritični manevar • "Rosetta" proletele pored Marsa • "Rosetta" spremna za kritični manevar • Rosetta - Podaci o manevru u toku dana • Rosetta - snimak Marsa • O poreklu naziva misije • "Rosetta" poslala fotografije • Rosetta - skoro ubila Mars ESA i NASA sarađuju • ROZETA PROLEĆE PORED ZEMLJE • Probuđena sonda se približava asteroidu • MISIJA ROSETTA - RANDEVU SA ŠTEINSOM