Tim astronoma uradio je veliko istraživanje centralnog dela Mlečnog puta, koji sadrži preko 250 miliona zvezda, koje bi moglo da pomogne u pružanju novih uvida u stvaranje i istoriju naše galaksije. Od prikupljenih podataka stvorena je ogromna slika veličine 50.000 x 25.000 piksela. Slika je dobijane pomoću 7000 ekspozicija, što odgovara 450.000 pojedinačnih CCD slika ili ogromnih 3,5 milijardi piksela. Vidni prostor koji pokriva fotografija odgovara površini od 1000 punih Meseca.

Visokorezolucijska slika centra naše galaksije. Izvor: CTIO/NOIRLab/DOE/NSF/AURA Zahvalnost: Obrada slike: W. Clarkson (UM-Dearborn), C. Johnson (STScI), and M. Rich (UCLA), Travis Rector (University of Alaska Anchorage), Mahdi Zamani & Davide de Martin.

Astronomi su analizirali i hemijski sastav 70.000 zvezda od 250 miliona. Utvrđeno je da zvezde u blizini galaktičkog centra imaju sličan sastav, što sugeriše da su nastale otprilike u isto vreme i od istih materijala.

Mlecni put 1

Širokougaoni pogled na našu galaksiju sa uvećanim centralnim delom (ispod) snimljenim Kamerom tamne energije (Dark Energy Camera). Izvor: CTIO / NOIRLab / DOE / NSF / AURA / STScI, V. Clarkson (UM-Dearborn), C. Johnson (STScI) M. Rich (UCLA) / E.Slavik

Radovi koji detaljno opisuju istraživanje objavljeni su u Mesečnim obaveštenjima Kraljevskog astronomskog društva. Video ispod prikazuje zumiranje centra naše galaksije.

Izvori:

• boriss said More