Vodeći naučnici i prirodnjaci, uključujući prof. Ričarda Dokinsa i ser Dejvida Atenboroua, izvojevali su pobedu nad kreacionistima.
Naime, britanska vlada je ratifikovala zakon kojim se anti-evolucijskim grupama zabranjuje da predaju kreacionizam na časovima biologije.
Ministarstvo za obrazovanje je izvršilo reviziju modela finansiranja, dozvolivši ministru obrazovanja da povuče novac iz škola koje ne ispunjavaju kriterijume u vezi sa onim što predaju.
Prema novom zakonu, finansiranje će biti povučeno školama koje predaju „stanovišta i teorije” koje su „u suprotnosti sa utvrđenim naučnim i/ili istorijskim dokazima i objašnjenjima”.
Udruženje britanskih humanista (BHA), okupljeno da bi se borilo protiv kreacionizma koji negira Darvinovu teoriju evolucije i tvrdi da je Zemlju i život na njoj stvorio Bog, opisalo je ovaj potez kao „veoma značajan” i predvidelo da će on imati odjeka i na druge verske grupe koje upravljaju pojedinim školama.
Dokins, jedan od vodećih naučnika u kampanji BHA, pozdravio je potvrdu da kreacionisti neće dobijati novac za vođenje društvenih škola ukoliko svoje stavove budu nametali kao naučne. „Podržavam sve poteze koji će doprineti da se kreacionizam ne predaja kao činjenica u školama”, rekao je profesor. „Odluka vlade po ovom pitanju je više nego dobrodošla, ali ona mora sada da bude i propisno sprovedena”.
Društvene škole u Britaniji vode lokalne organizacije ili pojedinci i njih finansira država iako su van zvaničnog školskog sistema i ne moraju da slede nacionalni nastavni program. Razna udruženja naučnika su izrazila zabrinutost da bi njihovo širenje moglo da dovede do porasta predavanja na kojima bi se kreacionizam predstavljao kao naučna teorija a ne mit ili metafora.
Iza kampanje BHA stalo je 30 vodećih naučnika i pedagoga Velike Britanije koji su zatražili od države da uvede zvanični pravilnik za predavanje kreacionizma.
„Jasno je da neke verske škole ignorišu pravila i nastavljaju da predaju mit o kreacionizmu kao da je on nauka”, kazao je Dokins. „Evolucija je činjenica, podržana dokazima iz niza naučnih disiplina i nanećemo veliku štetu mladim ljudima ako ih ne budemo propisno podučavali”.