Astronautika: misije

Kometa Čurjumov Gerasimenko sa svojim orbiterom Rozetom je 13. avgusta prošla kroz perihel, tačku na svojoj orbiti koja je najbliža Suncu

Ovu seriju snimaka komete 67P / Čurjumov-Gerasimenko je snimila Rozeta 12. avgusta 2015. samo nekoliko sati pre nego što je kometa prišla najbliže Suncu.

kometa
Slika na levoj je snimljena u 14:07 GMT, u sredini u 17:35 GMT, a na desnoj strani u 23:31 GMT sa udaljenosti od oko 330 km od komete

Rozetina merenja pokazuju da kometa izbacuje do 300 kg vodene pare svake sekunde što je hiljadu puta više nego što je primećeno u ovo doba prošle godine, kada je Rozeta prvi put prišla kometi. Tada je zabeležen odliv od samo 300 g po sekundi.

Zajedno sa gasom, jezgro odbacuje do 1000 kg prašine u sekundi, stvarajući opasne radne uslove za Rosetu. Zbog toga je u poslednjih nekoliko dana Rozeta pomerena dalje od komete. Trenutno je na udaljenosti od 325 do 340 km.

Detaljnije na: ESA-Rosetta

SVE JE FIZIKA (FB, Public Group)
MBracic

’Rosetta’: dva ’fly-bya’ na maloj visini iznad sve aktivnije komete

'Rosetta' blog 1: sve je spremno za susret

Da li je „File“ udarila u ivicu kratera tokom pvog odbitka od površine?

Zašto „Philae“ nije imala sreće?

Gde je „Philae“? Kada će da se probudi?

Jjoš neki linkovi:

Rozeta - Rigorozne pripreme za randevu sa kometom • SVEMIRSKA SONDA "ROSETTA" Odloženo lansiranje • Roseta lansirana • Program • Poseta centru ESA • Plan susreta sa asteroidimaProlaz pored Zemlje i takmičenje • Pisma: O Rozeti • Rosetta uspela da snimi "Pariz"! • "Rosetta" spremna za kritični manevar • "Rosetta" proletele pored Marsa • "Rosetta" spremna za kritični manevar • Rosetta - Podaci o manevru u toku dana • Rosetta - snimak Marsa • O poreklu naziva misije • "Rosetta" poslala fotografije • Rosetta - skoro ubila MarsESA i NASA sarađuju • ROZETA PROLEĆE PORED ZEMLJE • Probuđena sonda se približava asteroidu • MISIJA ROSETTA - RANDEVU SA ŠTEINSOM