Astronautika: misije

Indijska svemirska agencija (ISRO) odlučila se za Francusku (CNES) kao partnera u narednoj međuplanetarnoj misiji ka Marsu.

india mars mission

Uspjeh indijskog prvijenca u Marsovoj orbiti (Mangalyaan 1, lansiran 2013., u orbiti oko Marsa od 2014.) dao je pozitivan „vjetar u leđa“ za narednu misiju o kojoj se zasad i ne zna baš previše. Indija će sa Francuskom 2018. (prema nekim izvorima 2020.) lansirati Mangalyaan-2. Zna se kako će biti riječ o kapacitetnijem orbiteru te landeru, a ponegdje se spominje čak i maleni Marsov rover. ISRO je ovladao međuplanetarnim putovanjem i navigacijom te manevriranjem radi pozicioniranja letjelice u orbiti oko druge planete.

Planiranim spuštanjem landera na Mars ljestvica ambicioznosti visoko je postavljena. Uspije li Indija i u tome biti će to prvorazredan uspijeh tamošnje astronautike. U slučaju da se na landeru nađe „mjesta“ i za rover jasno je kako će biti riječ o veoma malom robotu čija bi prisutnost više bila u smislu tehnološkog demonstratora nego pravog znanstvenog istraživača. Poput prethodnika i od ove se misije očekuje da bude „low cost mission“. Kad dođe vrijeme za lansiranje ono će biti obavljeno sa raketodroma Satish Dhawan raketom GSLV III.

Indijsko čudo još traje