medvediPlanete imaju različite nagibe pa zato svaka ima svoju severnjaču i "južnjaču" – ako je imaju, jer polarna zvedzda treba da je dovoljno sjajna da se lepo vidi i golim okom. Takvo nepisano pravilo imamo mi na Zemlji, a verujemo da bi se s njim složili i stanovnici drugih planeta Sunčevog sistema, da postoje.

Evo polarnih zvezda za neke planete.

Severne polarne zvezde

SeverniPolarisi

Sabik je Uranova Severnjača. To je binarna zvezda čije komponente se mogu uočiti i amaterskim teleskopom, ali ne baš lako. Prividna magnituda ovog sistema je 2,43

Sadr je Severnjača Neptuna. Njena magnituda je 2,23. Ime su joj dali arapski astronomi. U prevodu sadr znači grudi i tako označava deo tela nebeskog Labuda kome pripada.

Polaris je naša, ali i Saturnova severnjača. O njoj ovde: Polaris

Južne polarne zvezde

JuzniPolarisi

Aldebaran južna polarana zvezda Urana. O ovoj zvezdi kraći tekst: Aldebaran

Naos je južna polarna zvezda Neptuna. Magnituda: 2,21. To je plava zvezda, supergigant, jedna od najluminoznijih zvezda Mlečnog puta.

Delta Velorum, zvezdani sistem u blizini granice sazvežđa Karina. U nju gledaju Marsovci na južnoj hemisferi te planete. Njena magnituda je 1,96.

Canopus, najsjajnija zvezda sazvežđa Karina i druga najsjajnija zvezda noćnog neba uopšte (posle Siriusa). Mgnituda: -0,72. Ona je južna polarna zvezda Merkura.