Baxter osmatracVišestruka zvezda interesantnog, deskriptivnog imena Double Double nalazi se u sazvežđu Lira, blizu sjajne zvezde Vege. Svaki astronom osmatrač mora da je pogleda više puta u toku godine jer ona je školski primer dvojne zvezde. Prosto vam dođe kao model za kalibrisanje vašeg instrumenta jer je tu zvezdu, pri dobrim osmatračkim uslovima, lako naći, a i lako je razlučiti njene komponente. A kad još o Double Double nešto i znate onda je pravo zadovoljstvo gledati je.

DD

U ponoć ona vam je nad glavom, kao uostalom i celo sazvežđe Lira. U astronomskim katalozima naći ćete je pod oznakom Epsilon Lirae (ε Lyrae). Ako imate oštro oko, a osmatrački uslovi su dobri videćete je  kao prilično tesnu dvostruku zvezdu. Samo za to zaista morate imati oštar vid. Ali, ovo je interesantno, ako istu zvezdu posmatrate već i malim teleskopom videćete da je svaki par ove zvezde takođe dvostruki!

Kako da pronađete Double Double?

Vega Deneb

Najlakše je ako krenete od Vege. Vega je peta najsjajnija zvezda na celom nebu i lako ćete je opaziti. Njena magnituda je +0,03 i dominira delom neba na kome se nalazi. Krenite 1,6 stepeni u pravcu moćne zvezde Denab pažljivim posmatranjem uočićete svoj cilj.

DD2

E sad, videćete zvezdu Epsilon1 Lerae (+4,67 m) i pored nje Epsilon2 Lirae čija magnituda iznosi +4,59. Ovaj par možete uočiti i dvogledom.

e1e2

Ako upotrebite malo jači teleskop moći ćete da razdvojite i svaku od ove dve zvezde pa se tako Epsilon1 deli na dve komponente A i B koje imaju magnitudu od +5,2 i 6,1. Zvezda Epsilon2 se opet sastoji od dve zvezde, C i D, magnitude +5,3 i +5,4.

Inače, čitav ovaj sistem od nas je udaljen oko 160 svetlosnih godina.