(Prema sajtu PHL od 19. januara 2012.)pl3

Lista je napravljena s obzirom na do sada otkrivene vansolarne planete i svakako će se menjati sa novim otkrićima i saznanjima. Linkovi vode na odgovarajuće članke (uglavnom) u Vikipediji.

Najmanja vansolarna planeta (s obzirom na masu, prečnik i gravitaciju) je PSR 1257 12 b. To je planeta koja se kreće oko pulsara a po navedenim karakteristikama sličana je našem Merkuru. Njena masa iznosi svega 0,02 % mase Zemlje. To je ujedno i prva detektovana planeta – još 1992.

Najveća planeta je CT Cha b (verovatno braon patuljak) sa poluprečnikom od oko 25 pluprečnika Zemlje.

Najmasivnija je  CD-35 2722 b. Ona je više nego 10 000 puta masivnija od Zemlje.

Planeta najmanje gustine je WASP-17 b. Ona ima samo deseti deo gustine vodne.pl2

Najgušća planeta je  KOI-55 b. Ova planeta je po svemu sudeći imala dramatičnu sudbinu do sada. Ona je preživela smrt svoje matične zvezde. Kada je zvezda potrošila svoj vodonik ona se nadula i progutala planetu i gornji slojevi planete su isparili. Danas je od planete ostalo samo njeno čvrsto, gusto jezgro, pet puta gušće od olova.. Ovo je i najvrelija planeta (pogledajte niže).

Najbliže matičnoj zvezdi nalazi se planeta  PSR 1719-14 b. Ova planeta drži još jedan rekord: ona ima i najkraći period obilaska zvezde. Planeta orbitira oko zvezde na svega 0,1 % rastojanja Merkura oko Sunca i svoju zvezdz obiđe za svega 2,2 sata.

Najudaljenija planeta od matične zvezde  je  WD 0806-661B. Njena udaljenost od zveezde iznosi 63 rastojanja našeg Plutona od Sunca.

Najduži period obilaska zvezde ima  Oph 11 b. Toj planeti je potrebno čitavih 2000 godina da obiđe matičnu zvezdz.

Najhladnija je  2M1207 b. Njena temperatura je oko 70 K (otprilike kao naš Uran ili Neptun). Zbog svoje vlike mase može se klasifikovati i kao braon patuljak

Najtoplija planeta je  KOI-55 b a njena teperatura iznosi 7000 K i toplija je od našeg Sunca. Ovo je ujedno i najgušća do sada otkrivena planeta (vidite gore).

Nama najbliža vansolarna planeta je  eps Eridani b. Udaljena je 10 svetlosnih godina.

Najdalje su SWEEPS-04 i SWEEPS-11 i nalaze se na blizu  30,000 svetlosnih godina od nas.lista 10 naj vansolarnih planeta