Klasifikacija

Klasifikacija galaksija na osnovu podataka sa Subaru teleskopa iz naučnog projekta "GALAXY CRUISE" je urađena sinergijom građana astronoma i veštačke inteligencije. Subaru teleskop je veliki optičko-infracrveni teleskop na Maunakei, na Filipinima kojim upravljaju Nacionalna astronomska opservatorija Japana i Nacionalni instituti prirodnih nauka uz podršku MEXT projekta za promovisanje visokih naučnih granica.

Skupovi podataka iz Subaru teleskopa sadrže toliko galaksija da astronomi ne mogu da ih sve ručno klasifikuju. U "GALAXY CRUISE" profesionalni astronomi su uključili više od 10.000 građana astronoma volontera da urade klasifikaciju koja je i dalje zahteva dosta vremena.

Veštačka inteligencija može brzo da uradi klasifikaciju, ali AI prvo treba da bude obučena na primeru kataloga klasifikacije koji su pripremili ljudi.

Rhythm Shimakawa, vanredni profesor na Univerzitetu Vaseda, je predvodio tim koji je obučio AI na skupu od 20.000 galaksija koje su ljudi klasifikovali u "GALAXY CRUISE". Veštačkoj inteligenciji je zatim pušteno 700.000 galaksija u setu podataka Subaru teleskopa. AI je 400.000 njih klasifikovao kao spiralne a 30.000 kao prstenaste galaksije. Iako prstenaste galaksije čine manje od 5% svih galaksija, istraživanje je dalo dovoljno veliki uzorak za statističku analizu koja je pokazala da u proseku prstenaste galaksije pokazuju svojstva između spiralnih i eliptičnih galaksija. Ovo je u skladu sa najnovijim simulacijama superkompjutera.

Shimakawa kaže: „Iako AI klasifikacija traje manje od jednog sata čak i za 700.000 galaksija, ovaj posao se ne može obaviti bez podataka koje je "GALAXY CRUISE" prikupio u poslednje dve godine. Zahvaljujemo se svim građanima astronomima koji učestvuju u projektu. Nadam se da ću videti više rezultata saradnje u budućnosti."