U projektu Slika tjedna ESA-inog sajta Svemirskog teleskopa Hubble, kojega možete redovito pratiti na ovom mjestu, često se kao Hubbleove slike objavljuju kompoziti u boji sastavljeni od samo jedne fotografije snimljene tim teleskopom - najčešće u valnoj duljini od 606 nm - i nekoliko drugih slika načinjenih kroz teleskope na Zemlji.

a70

Hubble u tom slučaju kompozitu da razlučivost nedostižnu ovozemaljskim teleskopima, dok preostale slike pruže informacije o bojama. Nadalje, zbog prirode onoga što je prikazano njima, posebno su privlačne fotografije objekata uvrštenih u Arpov* katalog čudnovatih galaktika. Veći broj fotografija tih Arpovih galaktika je već bio prezentiran kao Slika tjedna, kako na gore opisani način, tako i kao pravi Hubbleovi kompoziti.

a10

Ovdje sada prilažem 38 sirovih, rudimentarno obrađenih Hubbleovih fotografija niza objekata iz Arpovog kataloga za koje sam prilično siguran da još nisu bile uključene u kompozitne Slike tjedna ili na neki drugi način učinjene dostupnima širokim narodnim masama. Ne posve siguran, ali prilično! Za većinu motiva na njima se može samo reći da je šteta što ih još ne možemo vidjeti u njihovu punom, obojenom sjaju.

a123

Sve ove fotografije su snimljene ili putem Advanced Camera for Surveys, ili pomoću Wide Field Camera 3. Valna duljina od 606 nm je narančaste boje (zadnja sličica).

NASA/STScI/Z. Knez

Hubbleove sirove slike su ovdje: https://mast.stsci.edu/search/ui/#/hst

Vidi i https://www.facebook.com/.../4910.../posts/7088975164525595/

_______

* Katalog je sastavio američki astronom Halton Arp (1927.–2013.).

a110