sombrero galaxy700

Ova predivna, elegantna galaksija nalazi se preko 30 miliona svetlosnih godina daleko od nas. U prečniku ima 50.000 svetlosnih godina i prema tome tri puta manja od Mlečnog puta. Ako želite da je vidite – sad je njeno vreme. Ovih dana izlazi posle 18 sati, kulminira oko ponoći, a zalazi nešto pre pet sati ujutro. Iako je prilično daleko lepo se vidi i amaterskim teleskopom jer je prilično sjajna. Njena magnituda iznosi 9,2.

Sombrero karta

Sombrero je spiralna galaksija. Nama je okrenuta svojim bokom i mi je vidimo skoro sasvim iz njene galaktičke ravni pa njene spiralne krake ne vidimo. Ipak znamo da je ona spiralna galaksija jer njenu strukturu odaju malo jezgro i pre svega duga pruga prašine koja je karakteristična za spiralne galaksije. Ime sombrero dobila je po svom obliku koji neke astronome podseća na čuveni meksički šešir.

Otkrio ju je Pjer Mešan 11. maja 1781. a u Mesijeov katalog je ušla tek 1921. godine.

Potražite ovu galaksiju oko ponoći kada je na svom najvišem položaju na nebu. Ona se nalzi u sazvežđu Virgo (Devica), desno (zapadno) od poznate zvezde Spica, ali na samoj granici sa susednim sazvežđem Corvus, tj. Gavran. Možete je videti već i dvogledom 7x35 ili teleskopom od 4 inča, ali ako želite da vidite njenu tamnu prugu prašine potreban vam je jači instrument: teleskop od 250 mm najmanje. Naravno bolje je ako možete da je posmatrate teleskopom od 300 mm, što je 12 inča.