Deo kineska raketa Long March-5B koja je nosila laboratorijski modul za kinesku svemirsku stanicu nekontrolisano pada na Zemlju. I taj događaj biće upravo danas. To će biti peti put u poslednje tri godine da masivni kineski stepen padne na planetu.

Long March 5B Wentian Launch

Šanse da neko od ovog pada bude ozleđen su izuzetno male, ali ona ipak postoje. Te šanse se porede sa šansama da dobijete na lutriji. One su, dakle, zaista male, ali s druge strane, neko na lutriji uvek dobije.

Zašto kina, jedina među svemirskim nacijama dopušta da njeni busteri neplanirano padnu na zemlju, umesto da ih spusti u more ili da ih meko vrati na zemlju kako to radi SpecX? Na to pitanje još nema odgovora. Jer, postoji tehnologija koja može da spreči nekontrolisan pad gvožđurije iz svemira, a Kina je ne upotrebljava. Izlazi da se Kina jednostavno ponaša neodgovorno.

Nasa osigurava da njen potrošni svemirski materijal bezbedno padne u okean, daleko od ljudi. Rusi takođe o delovima svojih raketa vode računa pa ih spuštaju u određena područja u Kazahstanu ili u samu Rusiju i svakako u nenastanjena mesta.

Više: Washingtonpost

Poslednja vest: kineski busteri pali u Pacifik!

• dragant said More