Baxter osmatracPosle Jupitera i Saturna koji su zadnjih meseci bili u opoziciji, sad je na red došao i Neptun: upravo danas, 14. septembra 2021. Neptun se našao nasuprot Suncu (posmatrano sa Zemlje).

Izlazi
18:51:5
Tranzit
00:39:52
Zalazi
06:24:38

NeptuOp 2
Lepo su se složile planete

To je, naravno, odlična pozicija za posmatranje date planete, jer je ona preko cele noći na nebu, tj. izlazi u sumrak, penje se visoko na nebu i zalazi pred zoru. To što zauzima visok položaj nad horizontom znači da njenu svetlost ne gledamo kroz debele naslage naše atmosfere, pa je vidimo jasnije – naravno ako je vedro i ako u blizini nema svetlosnih izvora koji ometaju posmatranje.

I kada nam je najbliži, kao što je slučaj danas, Neptun je jako daleko. Sada njegovo rastojanje od Zemlje iznosi 4,325 miliona kilometara a to je skoro 29 puta veće rastojanje nego što je razdaljina Zemlje od Sunca. Toliko rastojanje svetlosni zrak pređe za 240,49 minuta.

NeptuOp 3

Neptun je velika ledena planeta i on dobro reflektuje sunčeve zrake. Ipak, zbog velike udaljenosti od nas, on ne može da se vidi golim okom i da bismo ga posmatrali treba nam bar dvogled. Njegova magnituda iznosi +7,8.

Ako Neptun posmatrate kroz teleskop 100 do 150 mm sa uvećanjem od 100 puta videćete njegov tanak plavo-zelenkasti disk. Ali to je i sve. Čak ni mnogo jači teleskopi neće otkriti detalje na ovoj dalekoj planeti.

Neptun je otkriven 1846. godine i za to vreme napravio je tek jednu orbitu oko Sunca. Za takav poduhvat ovoj planeti potrebno je oko 165 godina.