Kometa ISON, kažu neki cenjeni mediji, ušla u... e ovo je da ne poverujete. Ušla je, kažu, u Zemljinu atmosferu. I sad pršti! Da li taj novinar što je napisao vest uopšte zna o čemu piše? Mislim, greške se dešavaju, pogotovo u dnevnim izveštajima, ali ovo je baš neozbiljno. Za antologiju.

Vest je se nalazi ovde i glasi:

Očekuje nas nebeski vatromet kakav se retko viđa

A zatim, ispod naslova je glavna stvar:

"Vatromet na nebu koji se viđa jednom u život počeo je nakon što su astronomi potvrdili da je kometa Ison, nazvana „kometom veka“, ušla u Zemljinu atmosferu."

Čovek je izgleda izveštaj o kometi ISON pomešao sa izveštajem o Leonidima, pa mu se onda raspalila mašta.

Prvo kaže da je vatromet (!) počeo, a malo dalje zatim da bismo mogli da “posvedočimo najvećem nebeskom vatrometu u poslednjih 300 godina.” I šta to znači da bismo mogli da posvedočimo vatromet? Ko to shvati neka nam piše.

Onda dodaje da se kometa kreće brzinom od 377 kilometara u sekundi! Pa ništa se se tako brzo ne kreće u Sunčevom sistemu, ako izuzmemo svetlost. Preterao je bar šest puta (kometa se, inače, kreće nešto manje od 60 km u sekundi – u odnosu na Suce).

A tek ovo: kometa putuje iz 4.5 milijardi godina duboke hladnoće...

U svakom slučaju kada u ovakvim člancima pročitate da se naša zvezda zove Sunce, ne verujte, nego ipak proverite.

-----------------------

19.11.2013.
Dodatak:

U međuvremenu, u citiranom članku su napravljene neke izmene, pa je prvo rečeno da je kometa ušla u Zemljinu orbitu, a zatim je i to popravljeno pa sada stoji da je kometa ušla unutar Zemljine orbite. Ali zadržani su svi ostali pogrešni podaci.