Kliknite na ilustracijebinary1
Dvije zvijezde neposredno blizu jedna drugoj
binary2
Binarni zvjezdani sustav pred sudarom
Dvojni zvjezdani sustav „bijelih patuljaka“ pod oznakom SDSS J010657.39 -- 100003.3 otkriven s MMT Observatory na Mount Hopkinsu u Arizoni pravi je primjer fantastičnih događanja u svemiru. Dvije danas islužene zvijezde unazad stotina milijuna godina bile su velike, sjajne zvijezde. Vremenom su potrošile svoje nuklearno gorivo i postale umirući bijeli patuljci, no njihov kraj nije ni blizu. Ove se zvijezde nalaze iznimno blizu jedna drugoj, dijeli ih udaljenost od tek 250.000km što je manje nego udaljenost Zemlja-Mjesec. Usljed gravitacijskih zakonitosti jedna oko druge obiđu za svega 39 minuta a pri tomu se kreću brzinom od preko milijun i pol km/h!

To je najkraći poznati vremenski interval orbitiranja binarnog sustava bijelih patuljaka u svemiru. Njihove putanje su spiralne s neumitnom tendencijom približavanja jedna drugoj. Za nekoliko desetaka milijuna godina (treptaj oka u svemirskim razmjerima poimanja vremena) one će se sudariti a posljedica toga biti će rađanje nove zvijezde sačinjene iz preostale mase! Tako stvorena zvijezda sjajiti će još milijardama godina. Moguće da se iz odbačene materije uokolo iste stvore i protoplanetarni diskovi pa i same planete a jednog dana se tamo može začeti i novi život.

Ovaj binarni sustav nalazi se 7.800 svjetlosnih godina od nas, u zviježđu Kita.