NGC 6642

Zbijenost kuglastih zvjezdanih jata je dvosjekli mač. S jedne strane, imati toliko mnoštvo zvijezda slične dobi na jednoj gomili, za astronome znači mogućnost stjecanja uvidâ u kemijski sastav naše galaktike u njenoj ranoj povijesti. Ali u isto vrijeme, zbog velike gustoće zvijezda u jezgrama zbijenih jata, astronomi tamo teško razlučuju pojedinačne zvijezde.

Jezgra NGC 6642, prikazana ovdje na ovoj slici dobivenoj Svemirskim teleskopom Hubble, osobito je gusta, zbog čega je ovo jato teška opservacijska meta za većinu teleskopa. Nadalje, ono se nalazi u samom središtu naše galaktike, što znači da se na njgovim fotografijama uvijek nenamjerno nađe i veliki broj zvijezda koje ne pripadaju tome jatu. Te "zvijezde u polju" ("field stars") jednostavno smetaju!

Međutim, koristeći Hubbleovu moćnu ACS-u, astronomi su bili u mogućnosti prepoznati takve zvijezde u vidnom polju koje odvraćaju pozornost, te ih ukloniti sa slike. Tako su uspjeli razlučiti gustu jezgru dosad neviđenom detaljnošću. Astronomi su pomoću Hubbleove ACS-e već došli do puno zanimljivih spoznaja o NGC 6642. Primjerice, mnoštvo "plavih izdanaka" (zvijezda koje izgleda kao da zaostaju u svom starenju) uočeno je u tom zbijenom jatu, a zna se da u njemu manjka zvijezda male mase.

Ova je slika sastavljena od fotografija snimljenih ACS-inim širokokutnim kanalom, u vidljivim i infracrvenim valnim duljinama. Vidno polje na slici dugo je i široko po približno 1,6 lučnih minuta.

ESA/Hubble & NASA