Naučnici stalno pronalaze nove metode da dođu do novih informacija. Jedna od metoda za izučavanje istorije formiranje neke planete mogla bi biti i njena temperatura.

Početkom godine je otkrivena jedna pozamašna planeta oko braon patuljka mase oko 25 Jupitera, koji se nalazi 170 svetlosnih godina daleko od nas. Braon patuljak je star svega osam miliona godina, što znači da i uočena planeta ima približno toliko godina, najviše.

sudar

Proračuni pokazuju da je do sada ta planeta od svog nastanka trebalo da se ohladila do nekih 1000 Kelvina, međutim ona je još prilično topla: 1600 K. Kako to objasniti?

U ranoj fazi Sunčevog sistemu sudari su bili uobičajeni i verovatno su takvu žestoku sudbinu, manjih ili većih razmera, imale sve planete. Naučnici stoga pretpostavljaju da se slično dešava i u planetarnom sistemu pomenutog braon patuljka. Verovatno je pomenuta planeta doživela sudara sa drugom planetom slične veličine i ako je to tako onda je narasla temperatura posledica upravo takvog događaja. Kompjuterski model pokazuje da ta planeta zrači svoju prilično visoku temperaturu nekih 100 000 godina.

E sad, ako se sve ovo u narednim istraživanjima pokaže kao tačno onda će se i u drugim slučajevima sa više pouzdanja visina temperature date planete moći da koristi za računanje  vremena od dramatičnog sudara u kojem se odnosna planeta formirala.

Braon patuljak je nebesko telo koje je prošlo kroz isti proces nastanka kao zvezda, ali da pri tome nije sakupilo dovoljnu količinu gasa i prašine da bi u njegovom jezgru otpočela nuklearna fuzija. Drugim rečima, braon patuljci su zvezde koje nisu dovoljno masivne da bi podržale sagorevanje vodonika. Ili, kako to astronomi duhovito kažu: braon patuljci su neuspele zvezde.