Pomoću NASA-ine rendgenske svemirske opservatorije Čandra i 6,5 m Clay teleskopa u Čileu otkrivena je najmanja supermasivna crna rupa u centru patuljaste galaksije RGG 118, udaljene oko 340 miliona sg od Zemlje.

Proučavanjem kretanja hladnog gasa u blizini centra galaksije koristeći podatke vidljive svetlosti sa 6,5 Clay teleskopa utvrđeno je da je masa crne rupe oko 50 000 puta veća od mase Sunca. Masa crne rupe u RGG 118 je skoro 100 puta manja od mase crne rupe koja se nalazi u centru Mlečnog puta i oko 200 000 puta manja od mase crnih rupa u centrima drugih galaksija.

rgg118 525

RST Čandra otkriva X-zrake koji nastaju u vrelom gasu oko crne rupe.

Astronomi pokušavaju da razumeju formiranje prvih generacija masivnih crnih rupa koje su otkrivene u prvih milijardu godina nakon Velikog praska. Crna rupa u RGG 118 je prilika za to obzirom da su supermasivne crne rupe prve generacije neprimetne sa trenutnom tehnologijom.

Astronomi smatraju da supermasivne crne rupe mogu da se formiraju kada veliki oblak gasa, mase oko 10 000 do 100 000 puta veće od mase Sunca, kolapsira u crnu rupu. Spajanjem ovako nastalih crnih rupa nastaju mnogo veće crne rupe. Supermasivne crne rupe nastaju i u kolapsu džinovskih zvezda, mase 100 puta veće od mase Sunca.

NAJMONSTRUOZNIJA CRNA RUPA U SVEMIRU