Zvezda Kepler-37 je žuti patuljak, G tipa (ugrubo, slična je Sucu), smeštena u sazvežđu Lira. Nalazi se na oko 210 svetlosnih godina daleko od nas (prema Nasi). Masa ove zvezde iznosi 80,3 % od mase našeg Sunca. Takođe i njen prečnik je manji od prečnika Sunca (oko 77% prečnika Sunca). Njena tempreatura je oko 5,417 Kelvina. Stara je šest milijardi godina.

KEPLE37-SUNCE

I tako dlje. Ova zvezda je interesantna zato što je oko nje otkriven planetarni sistem koji se sastoji od tri planete (koliko ih je do sada otkriveno). To su Kepler 37 b, c i d. Kuriozitet je planeta „b“ zato što je to najmanja do sada otvirena vansolarna planeta. Njen prečnik iznosi svega jednu trećinu prečnika Zemlje i jedva nešto je veći od prečnika Meseca, ali je manja od Merkura. Tako mala vanoslarna planeta poseban je izazov za njenu detakciju. Od matične zvezde planeta Kepler 37 b udaljena je svega 15-tak miliona kilometara (Merkur je od Sunca udaljen prosečno 58 miliona km), zvezdu obiđe za 13,37 naših dana. Ekscentricitet njene orbite iznosi 0,715 (što znači da je njena putanja naglašno eliptična). Inače nalazi se izvan nastanjive zone, sa unutrašnje strane. Nastanjiva zona je područje oko zvezde u kojem vlada tempreatura pro kojoj je na površini planete moguća voda u tečn0om stanju. Nastanjiva zona zvezde Kepler 37 se prostire na prostoru od 0,61 do 1,10 astronomskih jedinica (91 – 164,5 miliona km).Astronomska jedinica iznosi 150 miliona kilometara.

mesec-kepler37b-merkur

Na osnovu prikupljenih podataka astronomi veruju da planeta Kepler 37 b nema atmosferu i da je stenovita. Njena površina je vrela i njena temperatura se procenjuje na oko 430 stepeni Celzijusa.

Susedna planeta Kepler 37 c je nešto manja od naše Venere (oko ¾ Zemlje). Svoju zevezdu obiđe za oko 21,30 dana, od nje je udaljena 0,137 AU, njena orbita ima ekscentricitet 0,098.

KEPLER37C

Kepler 37 d je opet veća duplo veća od Zemlje: 1,99 njenog prečnika. Nalazi se na 0,208 astronomskih jedinaca od zvezde koju obiđe za 39,79 naših dana. O orbita joj ima ekscentricitet 0,102.

Keple37d

ORBITE

Orbite planeta Kepler 37 b, c i d.

nastanjiva-zona

Nastanjiva zona oko zvezde Kepler 37 daleko je izvan orbita otkrivenih planeta.

VANSOLARNE PLANETE