„Otvorio se bezdan pun zvezda, zvezdama nema broja a bezdanu dna“

Lomonosov

„...oh, moj Bože! ...puna je zvezda!“

Odiseja 2001

Mozaik od pet različitih slika prepunih zvezda prikazuje vidno polje svemirskog teleskopa Džejms Veb viđenih kroz njegova četiri naučna instrumenta i njegov fini senzor za navođenje, u punom fokusu. Veb pokazuje deo polja od stotina hiljada zvezda Velikog Magelanovog oblaka, male satelitske galaksije Mlečnog puta preko svih senzora opservatorije.

JWSTkonacno
Velika ilustracija (u novom ekranu)

Vebova tri instrumenta za snimanje su:

NIRCam (slike prikazane na talasnoj dužini od 2 mikrona),

NIRISS (slika prikazana na 1,5 mikrona)

i MIRI (prikazano na 7,7 mikrona, duža talasna dužina otkriva emisiju iz međuzvezdanih oblaka, kao i svetlost zvezda). MIRI-jeva slika sadrži sjajne zvezde sa strukturama nalik oblaku.

NIRSpec je spektrograf koji može da pravi slike za kalibraciju i akviziciju cilja. Tamni regioni vidljivi u delovima NIRSpec podataka nastaju zbog struktura njegovog niza mikro zatvarača, koji ima nekoliko stotina hiljada kontrolisanih zatvarača koji se mogu otvoriti ili zatvoriti da bi se izabralo koja svetlost se šalje u spektrograf.

Vebov Fine Guidance Sensor prati zvezde vodiče kako bi tačno i precizno usmerio opservatoriju, njegova slika postavljena u mozaiku sadrži mnogo svetlije zvezde koje pokazuju velike šestostrane projekcije na zvezdama najbližim kadru