Uspješno lansiranje privatnog svemirskog broda Dragon

dragon lansiranje

dragon putanja po lansiranju
dragon vrijeme EU po lansiranju pogled
iss 31052020 zemlja

Pogledajte golim okom Dragon i ISS večeras na našem nebu

Jučer navečer, nakon napetog iščekivanja i prethodne odgode, u 21:22 (GMT+2) raketa Falcon 9 uspješno je nakon devet minuta leta iznjela u Zemljinu orbitu svemirski brod Crew Dragon s astronautima Doug Hurley i Bob Behnken. Zapovjednik Dragona Hurley našalio se tek koju sekundu prije polijetanja riječima; „Hajde zapalite ovu svijeću“.

Nakon 2011. godine Amerikanci više ne zavise od Rusa po pitanju leta u svemir. Svi sustavi na svemirskom brodu rade normalno, a tijekom noći astronauti su i odspavali nekoliko sati. „Uživajte u vašem novom svemirskom brodu“ riječi su kojima se kontrolni centar SpaceXa obratio astronautima kada su dospjeli u orbitu, na što su ovi odgovorili da upravo to rade, da je pogled fantastičan baš kao i sam svemirski brod. Amerika je dočekala svoje novo doba slanja  ljudi u svemir.

Za nas je zanimljivo kako je svemirski brod Dragon i drugi stupanj rakete ali i ISS bilo moguće vidjeti iz naših krajeva obzirom je trajektorija leta bila tako položena. Loši vremenski uvjeti tek su rijetkim promatračima omogućili pogled sa zemlje na letjelice u orbiti. Na hrvatskom astronomskom forumu desetak je astronoma potvrdilo prelijetanje ove kompozicije iznad nas.  Danas, nedjelja 31.05., u 16:29 Crew Dragon trebao bi pristati na ISS gdje ih očekuju dva ruska i jedan američki astronaut.

Večeras u vremenu od 22:26 do 22:30 biti će moguće vidjeti Međunarodnu svemirsku postaju sa spojenim Crew Dragonom (prođe li spajanje ok) iznad naših krajeva. Pogled golim okom pokazati će nam sporoputujuću „zvijezdu“ koja će se pojaviti iznad jugozapadnog horizonta, penjati se višlje iznad horizonta kako bude putovala prema jugu a odlazak iz našeg vidokruga biti će prema jugoistoku. U trenutku kada ISS bude najsjajniji nalaziti će se nešto niže Mjeseca. Ne propustite pogledati! Sve što Vam treba je pet minuta dobre volje kasno navečer.

dragon unutra

Pratite lansiranje Falkon 9

Drugi pokušaj lansiranja amerikanaca u svemir

Falkon 9 - Kako nismo videli lansiranje

Vežite se – Polijećemo

SpaceX i Nasa uskoro lansiraju ljudsku posadu u svemir!

SpaceX

Ilon Mask - kratka biografija

marino1
0 #5 marino1 05-06-2020 02:25
dragant,
pisem clanak o iss i dragonu snimljenih iz nasih krajeva...imam dozvolu i snimku kolege iz rijeke...molim te mozes li mi svoje snimke sa exif i imenom i prezimenom poslati na mail za opremu clanka a i da isti bude sa kompletnim informacijama.. .jako je malo ljudi snimilo ovaj dvojac...bio bi to 'povijesni' materijal...moj mail ima na AM ali evo za svaki slucaj; marino.tumpic ET gmail.com
+1 #4 dragant 01-06-2020 21:55
I danas sam snimo MKS (https://ibb.co/ftxWBdZ)
Ko je propustio može sutra da je vidi, biće više na nebu nego danas. Od 20:53 do 20:57, smer SW-NW, zanimljivo je da će proći pravo preko Meseca. Izvanredna prilika za snimanje ko ima ozbiljniju opremu.
+1 #3 dragant 31-05-2020 22:49
@ Zorkić
Jeste šteta. Danas, kada je Dragon 2 pristiao na MKS, uveče sam probno sa telefonom iz ruke snimio MKS u 22:29:47. Telefon je Xiaomi Redmi Note 7 u režimu Night. Lepo se vidi pored solitera. Foto je na ovoj adresi: https://ibb.co/mqwkXTb
0 #2 Aleksandar Zorkić 31-05-2020 19:16
Citat dragant:
...Šteta što taj događa nije jače najavljen u medijima da otprate svi zainteresovano. Bilo je impresivno videti nešto lanisrano na Florid,i a posle 25 minta, uživo.

Šteta što nam niko nije poslao fotografiju tog preleta!
0 #1 dragant 31-05-2020 13:24
Juče se iz Bogorada odličnoš videla Svemirska stanica i posle nje je za njom prošao i Dragon. Šteta što taj događa nije jače najavljen u medijima da otprate svi zainteresovano. Bilo je impresivno videti nešto lanisrano na Florid,i a posle 25 minta, uživo.