Ops 1Muhamed Muminović ispred razrušene opservatorije

Nakon lobiranja koje je trajalo nekoliko godina, Astronomsko društvo Orion, sljedbenik predratnog Univerzitetskog astronomskog društva Sarajevo, je konačno ostvarilo pomak u svojim nastojanjima da obnovi Astronomsku opservatoriju na Trebeviću. Vijećnici i zastupnici “Naše stranke” pokrenuli su inicijativu da se potpiše sporazum o saradnji između Kantona Sarajevo (KS) i Grada Sarajeva na projektu obnove i restauracije Opservatorije na Trebeviću.

NASA STRANKA236

Sporazumom se predviđa da će Vlada KS i Grad Sarajevo obezbijediti dio potrebnih sredstava za finansiranje obnove i restauracije, ali da će i zajednički tražiti sredstva od viših nivoa vlasti, kao i domaćih i međunarodnih donatora. Vrlo je važno naglasiti da će se Vlada Kantona Sarajevo obavezati da obezbijedi potrebnu finansijsku i svaku drugu podršku sa ciljem unapređenja naučno-istraživačko rada, s naglaskom da se na Prirodno-matematičkom fakultetu Univerziteta u Sarajevu otvori Katedra za astronomiju i astrofiziku uz upošljavanje dvoje uposlenika adekvatnog akademskog zvanja za te predmete. Na taj način bi se osiguralo da PMF, odnosno Univerzitet u Sarajevu razviju potrebne kadrove koji će za potrebe profesionalnog naučno-istraživačkog rada koristiti opremu na budućoj Opservatoriji na Trebeviću.

Na ovaj način će se ostvariti vizija obnove Opservatorija kroz koncept “Astro parka Trebević”, koji će biti centar ne samo profesionalne naučno-istraživačke djelatnosti, nego i mjesto za mnoge edukativno-informativne sadržaje namijenjene građanima Sarajeva i šire, prije svega djeci i mladima, mirna oaza u prirodi, mjesto susreta, razgovora, ali i učenja. Vrlo važan aspekt je i da Astro park Trebević obogati turističku ponudu Trebevića na vrlo inovativan i zanimljiv način za veliki broj turista koji dolaze na Trebević.

U ovoj fazi predviđena su izvjesna sredstva u budžetu Grada za narednu godinu. Ona bi se iskoristila za izradu Studije izvodljivosti. Astronomsko društvo Orion će se uključiti u sve faze obnove shodno svojim ljudskim resursima te naći svoje mjesto u budućem „Astro parku Trebević“. Naravno, svjesni smo da to neće ići lako ali je nakon 26 godina od kako je Opservatorija uništena, ovo prvo uključenje političkih struktura. Podsjećamo čitaoce Astronomskog magazina da je Astronomska opservatorija Čolina kapa, kako smo je tada zvali, u svoje zlatno doba osamdesetih godina, bila jedna od desetak najvećih amaterskih opservatorija na svijetu. Raspolagala je sa teleskopom reflektorom prečnika 62 cm, teleskopom reflektorom prečnika 40 cm i dvostrukim astrografom sa malim kamerama.

Picture2