James Bond treba pomoćnike

arecibo james bond

Jedan od najsposobnijh i najpoznatijih tajnih agenata na svijetu i bližoj okolici, James Bond 007, traži našu pomoć i pomoćnike u nemogućoj misiji spašavanja Zlatnog oka. Godine 1995. James Bond (Pierce Brosnan) i Natalya Simonova  (Izabella Scorupco) snimali su akcijske scene na poznatoj ikoni svjetske radioastronomije. Veliki tanjur promjera 305 metara radioteleskopa Arecibo u Puerto Rico odaslao je dalekim i neznanim civilizacijama u svemiru (1974.) poruku o nama, primao je potencijalne signale inteligentnih stovorenja iz svemira (SETI) čije smo podatke valjda svi „vrtili“ na ekranima stolnih računala u doba prije facebooka. Radioteleskop Arecibo lovio je asteroide koji su ko muhe bez glave prolazili mimo Zemlje.. i svašta je nesto radio taj medijski i znanstveno zanimljiv tanjur sagrađen 1963. u prirodnom rasjedu nedaleko gradića Arecibo u Puerto Rico po kojem je i dobio ime.

Prolazila su desetljeća, radioteleskop je modernizacijama dostigao znanstveno-fantastične mogućnosti naspram onih koji je imao kada je sagrađen. A onda je stigao prvi dan prosinca ljeta gospodnjeg 2020. Uz veliki „bum-tres“ popucali su od ranije oštećeni kablovi te se 900 tona pokretne platforme s nosivim elementima survalo u bezdan uništivši dobar dio cijele infrastrukture. Institucije su teleskop otpisale a uprvo je ovih dana započeo s radom veći, moderniji i kapacitetniji polu-blizanac, kineski FAST. Činilo se da je Arecibo otišao u povijest, ali; Tomorow newer dies!

Ipak, znanstveni svijet, a posebice javnost, se ne predaje. Upravo je u tijeku potpisivanje „online“ peticije prema Bijeloj Kući da se za Arecibo iznađe volja, riješenje i novac kako bi tehničko-znanstvena ikona naše civilizacije kroz neko, skorije, vrijeme poput Feniksa ustala iz prašine i zablistala pod zvijezdama.

Volite astronomiju, volite agenta 007, čitali ste Carla Sagana i gledali istoimeni film Contact, volite Dosijee X, volite li sebe, mrzite li cijeli svijet.. kliknite ovdje;

arecibo peticija

i potpišite peticiju za obnovom Areciba. Sve što trebate napraviti je upisati ime, prezime, važeći email te po prijemu povratnog emaila verificirajte svoj potpis klikom na link potvrde vašeg potpisa peticije. Sutra nikad ne umire a mi danas živimo za bolje sutra. Hajde, klik na gornji link 007 i cijeli svijet čeka na naš Božićni poklon.