progres39_dolazak
Progres M-07M ulazi u završnu fazu pristajanja na ISS

Ruski bespilotni teretnjak Progres M-07M uspješno se jučer u 13:58, po našem vremenu, spojio s velikim modulom Zvezda na Međunarodnoj svemirskoj postaji. Manevri prilaza i spajanja Progresa  protekli su bez problema, za razliku od njegovog prethodnika u lipnju. Iz NASA-ina kontrolnog centra u Houstonu, Rob Navis samo je kratko komentirao „Docking confirmed“. Bilo je to 39-to po redu spajanje Progresa s ISS-om. Aktualna posada ISSa tkz. Ekspedicije 24 u sastavu; zapovjednik

Alexander Skvortsov te članovi Mikhail Kornienko, Fyodor Yurchikhin, Tracy Caldwell Dyson, Doug Wheelock i Shannon Walker jučer kasno navečer otvorili su vrata teretnjaka a danas i sutra očekuje ih pretovar preko dvije i pol tone namirnica, vode, zraka, goriva i drugih potrepština potrebnih za nesmetan rad postaje i astronauta u njoj.

progres39_prilaz
Progres M-07M nekoliko trenutaka prije spajanja snimljen kroz prozor ISSa

Progres M-07M lansiran je u petak s raketodroma Baikonur. Sada se na ISSu nalaze spojena dva Progresa i dva pilotirana svemirska broda Sojuz. Do kraja godine još će jedan bespilotni Progres pristati na ISS. U međuvremenu biti će poprilično prometno u svemiru.

Skvortsov, Kornienko i Dyson 23. rujna napuštaju ostatak ekipe nakon pola godine provedene u svemiru i vraćaju se na Zemlju. Petnajstak dana kasnije (09. listopada) ruskim Sojuzom na ISS dolaze tri nova astronauta; Scott Kelly, Alexander Kaleri i Oleg Skripochka koji će zajedno s Yurchikhinom, Walkerom i Wheelockom kao novim zapovjednikom činiti Ekspediciju 25. Četrdeseti po redu opskrbni brod za ISS lansirati će se 27. listopada a na Postaju će pristati dva dana kasnije. Već 01. studenog, po važećem redu vožnje, put ISSa krenuti će sedmero američkih astronauta s raketoplanom Discovery kojemu će to biti zadnji let u svemir. Neka od ovih događanja moći ćemo iz naših krajeva promatrati golim okom na noćnom nebu.

Sve vesti o Međunarodnoj svemirskoj stanici