Astronautika: misije

Čini se kako je Merkur sve samo ne nezanimljiv svijet.

Svega su dvije letjelice dosad istraživale ovo planetu najbliže Suncu. Aktualna misija NASAine letjelice Messenger sada nam je podarila zanimljive, čudne tvorbe na Merkurovoj površini kakve dosad nisu uočene nigdje u Sunčevom sustavu, izuzev na Zemlji.

messenger merkur surface cudno web

Prema riječima Thomasa Wattersa (Smithsonian Institute) letjelica je otkrila relejefne strukture koje nalikuju na posljedice tektonskih aktivnosti. Skupljanje i rastezanje površine planeta na granicama nekadašnjih vulkanskih područja, kraterskih bazena, moguć je uzrok nastanka ovih struktura. Nije posve jasno da li je riječ o unutarnjim procesima zagrijavanja, odnosno hlađenja planete ili se to možda događa zbog velikih razlika u temperaturi dnevne, odnosno noćne strane planete koja postiže raspone od nekoliko stotina °C. Ove su pojave najbolje uočljive u područjima nekadašnjih (vulkanskih i udarnih) kratera. Moguće da je lava koja se tamo nakupljala bila zahvalna meta za oscilacije tla koje su onda iznjedrile ovakve površinske tvorbe. U svakom slučaju očekuju nas godine istraživanja i pokušaja razumijevanja događanja na Suncu najbližoj planeti. Kroz desetak godina NASAinoj letjelici će u pomoć pri istraživanju pristići i Europsko-Japanska letjelica BepiColombo.

Lansiran Messenger

avgust 2004.

Prve slike Mesindžera iz orbite

29. marta 2011. Nasina letelica Mesindžer snimila je istorijsku fotografiju Merkura. Zašto je ta fotografija istorijska? Zato što je ovo prvi put da je neka letelica ušla u orbitu oko Merkura i odatle nam poslala sliku ove planete.

O Merkuru