Astronautika: misije

Privatni kosmički brod "Dragon" uspećno je spojen sa modulom "Harmoni" Medjunardone kosmičke stanice 25. maja u 16:02UTC (18:02č po vremenu u Srbiji).

dragon-iss
Dragon se spaja mehaničkom rukom za MKS (umetnkčka predstava, NASA)

Pre hvatanja broda, kada je "Dragon" dospeo na desetak metara od MKS, astronauti su detaljno proverili njegovu spoljašnost. Kada su se ubedili da nema nikakvih problema, astronaut Donald Petit je u 15:56č (po vremenu u Srbiji) dohvatio brod pomoću kvačice na nehermetičkoj sekciji aparata za povratak. To je obavljeno kada se MKS nalazila iznad severoistočne obale Australije.
Usledila je ponovo detaljna provera aparata, posle čega je "Dragon" lagano pripojen uz modul "Harmoni". Prema vestima NASA-e, spajanje je u stvari obavio Holandjanin Kajpers, dok je astronaut Džozef Akaba proverio hermetičnost spoja.

Tokom kompletne operacije susreta i spajanje broda "Dragon" sa MKS registrovani su samo manji tehnički problemi sa infracrvenom kamerom i laserskim uredjajem LIDAR, koji su medjutim pre spajanja aparata odstranjeni. Operacije su, pored posade MKS, kontrolisali stručnjaci NASA-e u Hjustonu i kontrolori misije kompanije "SpejsX".

Danas je planirano da astronauti otvore poklopce izmedju modula "Harmoni" i broda "Dragon" i po prvi put udju u njegovu kabinu u kojoj se nalazi nešto više od pola tona materijala koje treba prebaciti u MKS.

Kada završe radove u brodu "Dragon", astronauti će ga odvojiti od MKS pomoću mehaničke ruke. Četiri časa kasnije, "Dragon" će krenuti prema Zamlji. Spuštanje će trajati oko pola sata, a privodnjenje se očekuje 31. maja oko 350km zapadno od jučne obale Kalifornije.

Još o Dragonu

Astronauti sa MKS uspostavili vezu sa "Dragonom"

Privatni kosmički brod "Dragon" je uspostavio radio-vezu sa Međunarodnom kosmičkom stanicom.

Značaj prvog privatnog kosmičkog broda!

Šta let prvog privatnog kosmičkog broda "Dragon" može značiti za globalne odnose u sferi kosmonautike? Nesmunjivo, na kosmičku scenu stupa novi igrač sa raketom-nosačem "Falkon-9" i kosmičkim brodom "Dragon" koji su vrlo konkurentni.

"Dragon" spreman za prvi susret sa Kosmičkom stanicom

Privatni kosmički brod "Dragon" koji je lansiran 22. maja sa Kejp Kanaverala, u četvrtak 24. maja u 9:47č (po vremenu u Srbiji prvi put) će se poći pored Medjunarodne kosmičke stanice (MKS). Očekuje se da će "Dragon" proleteti 2,5km ispod MKS.

Dragon uspešno lansiran u orbitu

Kalifornijska kompanija "Spejs X" (Space X) je 22. maja 2012. uspešno je lansirala kosmički brod "Dragon" u orbitu.