Astronautika: istorija

pdf

TEŽAK PUT DO PLUTONA

istorija svemirskih sondi koje
su istraživale krajnje granice solarnog sistema

Sa početkom kosmičke ere, od svih planeta solarnog sistema najmanje se znalo o Plutonu. Lociran na samim granicama Sunčevog sistema, izgledalo je da će čovečanstvu trebati vekovi da uopšte stigne do tog majušnog sveta. Međutim, prva prilika da se poseti Pluton pojavila se pre nego što je većina vizionara mogla i da sanja.

Put do Plutona

1964. godine, u vreme dok je radio u naučnoj laboratoriji JPL pri Nasi, Gary Flandro je dokontao da bi sonda lansirana u periodu između 1976. i 1978. mogla da poseti većinu spoljnjih planeta, pod uslovom da uspešno izvede seriju gravtacionih asistencija koristeći retku priliku kada se planete zgodno poređaju, što se dešava jednom na svaka dva veka. Ubrzo potom, NASA je osmislila ambiciozni projekat “Grand Tour”, koji je uključivao sonde-blizance “TOPS“ (Thermoelectric Outer Planets Spacecraft) (zapravo 4 sonde). Robotske sonde su trebale da budu lansirane 1976. ili 1977. godine: jedna da bi istražila Jupiter, Saturn i Pluton, a druga Jupiter, Uran i Neptun. Prema Nasinim planovima, susret sa Plutonom trebalo je da se odigra 1985. ili 1986. godine.

Preuzmite e-knjigu u PDF formatu