Ovo je još jedna slika neke galaktike s aktivnom jezgrom objavljena na Hubbleovom sajtu NASA-inog Svemirskog centra Goddard.
Tekst je više-manje isti kao i oni uz nekoliko prethodnih fotografija iste tematike. Ovdje se moglo napomenuti da taj raščupani i barem naizgled napotpuni disk od prašine koji okružuje središte NGC 5283 svjedoči o nedavnom stapanju velike galaktike i neke manje, spiralne, koja je u mješavinu donijela plin i prašinu, materijale koji inače manjkaju eliptičnim, pa i lećastim galaktikama. Taj sraz je vrlo vjerojatno objašnjenje aktivnosti supermasivne crne jame u središtu NGC 5283..

HUBBLE VIDI JEDNU PREKRASNU SJAJNU GALAKTIKU

NGC5283

Lećasta galaktika NGC 5283 je u središtu pozornosti na ovoj slici snimljenoj NASA-inim Svemirskim teleskopom Hubble. NGC 5283 sadrži aktivnu galaktičku jezgru (engl. krat. AGN). AGN je izuzetno sjajno područje u srcu neke galaktike, u kojemu se nalazi supermasivna crna jama. Ako plin i prašina stanu padati u crnu jamu, ta se tvar zagrije i počne odašiljati svjetlo po cijelom elektromagnetskom spektru.

NGC 5283 je Seyfertova galaktika. Oko 10 posto svih galaktika spada u tu skupinu: one se razlikuju od ostalih galaktika po tome što je sama galaktika jasno vidi iako joj je u središtu AGN. Druge galaktike s aktivnom jezgrom odašilju toliko zračenje da je tu ili posve nemoguće ili vrlo teško vidjeti građu galaktike.

Hubble je promatrao ovu galaktiku kao dio prikupljanja podataka o obližnjim aktivnim galaktičkim jezgrama. Ti će podaci omogućiti da astronome nastave istraživati fiziku AGN-a, crne jame, građu galaktika u kojima se one nalaze i još puno toga.

NASA, ESA, A. Barth (University of California - Irvine), and M. Revalski (STScI); Processing: Gladys Kober (NASA/Catholic University of America)