TV Astronomija

Šta su dinosurusi videli pre udara u Čiksulub?

UdarChicxulub 4

What did the dinosaurs see before the chicxulub impact?

Šta su videli, ili bar šta su mogli da vide dinosaurusi jednu godinu pre samog udara, jedan mesec pre udara, jednu nedelju, jedan dan, jedan sat…. Živeli su 160 miliona kao gospodari planete, najmoćnija bića, lovili, pasli, razmnožavali se… a sudbina im je bila zapečaćena.

Misije DART i HERA

DartHera 1

Missions DART and HERA - Protecting the Earth from dangerous asteroids

Test dvostrukog preusmeravanja asteroida, ili skraćeno DART, je NASA-ina svemirska misija koja ima za cilj da testira odbrambeni metod Zemlje od potencijalno opasnih asteroida u budućnosti. U ovom videu otkrićemo kako će izgledati ova misija i videćemo kako će njena otkrića omogućiti zaštitu naše planete.

JWST: Završeno podešavanje i kalibracija

JWSTkalibracija 1

Nakon detaljne analize, NASA je potvrdila da je JWST sposoban da uhvati vrlo sitne detalje, a da pritom očuva fokusiranost slika sa svojih četiri moćna naučna instrumenta. Po završetku sedme i poslednje faze kalibracije teleskopa, tim Veba je održao dosta sastanaka i pretresa i svi su se jednoglasno složili da je Veb spreman da krene u svoju sledeću i poslednju seriju priprema, poznatu kao „science instrument commissioning“. Ovaj proces će trajati oko dva meseca pre početka naučnih operacija na leto.