Mediji širom sveta objavljuju vest da je umro Aleksej Leonov, prvi čovek koji je izašao iz svemirske letelice i boravio u otvorenom svemiru.

AL

Leonov je umro danas, 11. oktobra u Moskvi, u 85-toj godini, nakon duže bolesti.

Nasa je u znak pijeteta prema preminulom kosmonautu prekinula svoj živi prenos da bi izvestila o smrti Leonova.

Leonov je bio izuzetno cenjen ne samo u Sovjetskom Savezu i kasnije Rusiji, već u celom svetu. Po njemu je Artur Klark nazvao svemirski brod u svom romanu 2010: Svemirska odiseja.

Ruski predsednik Vladimir Putin je povodom smrti Leonova izrazio saučešće njegovoj porodici, nazvavši ga istinskim pionirom kosmonautike i herojem.

LeonovA

Leonov je u istoriju ušao svojim letom 18. marta 1965. kada je izašao is svemirske kapsule Vashod 2. Bio je to prvi izlazak čoveka iz vasionske letelice u svemir. Ovaj izlazak, prva svemirska šetnja, mogla se završiti i tragično jer se odelo Leonova pod unutrašnjim pritiskom naduvalo tako da kosmonaut nije više mogao da se vrati u letelicu. Ipak posle čitave drame u kojoj je slavni kosmonaut izgubio nekoliko kilograma od napora da nekako uđe u letelicu, sve se dobro završilo jer je Leonov na svoju ruku, bez konsultacije sa kontrolorima leta na Zemlji, ventilom izbacio višak vazduha čime je splaslo i njegovo odelo….

O tome više u članku D. Dragovića

Noćna mora u 'Vashodu 2'

Pedeset godina od prvog čovekovog izlaska u otvoreni kosmos

polux11
+4 #2 polux11 12-10-2019 14:48
Neka je večna slava velikanu i pioniru kosmičkih istraživanja!
+2 #1 Miki 12-10-2019 13:52
Napustio nas je još jedan od pionira kosmonautike. :(
Leonov i Buzz Aldrin su možda i najzanimljivi pioniri kosmonautike. Nisu bili tihi i povučeni kao neki od njihovih kolega, što je kumovalo njihovoj popularnosti, i pre svega, popularnosti kosmonautike. Šteta što je danas gotovo nemoguće steći takvu pozitivnu popularnost, na takav način.

Instagram AM Fotografije AM (FLICKR) YT kanal AM