Klima

2015. najtoplija godina

Screenshot 2016 01 22 17.51.382Nezavisne analize NASA-e i National Oceanic i Atmospheric Administration (NOAA) pokazuju da je 2015. godina bila globalno najtoplija od 1880.g. kada je počelo moderno merenje temperature.
Prosečna globalna temperatura u 2015. je nadmašila 2014. za 0.13 Celzijusa.

Topljenje ljudi

0013729e42d20c0aafdd28Nije samo istorija učiteljica života i budućnos to može da bude. Po trgovima sveta stoje bronzani vladari sa isukanim mačevima, pisci i naučnici koji su davno nešto uradili za svoj narod. Zašto na trgovima ne bi stajali spomenici koji bi nas opominjali na to šta da radimo danas, da bi živeli i sutra?

Utiče li klima na finansije?

santaSve više delova ekonomije zavisi od klime – od poljoprivrede do šou biznisa – a sa tim trendom raste i upotreba „vremenskih budućnosti“, finansijskih instrumenata koji su vremenske prilike pretvorili u robu. Strahovanje od onoga šta nas čeka ‘sutra i odande’, od onog odozgo i odozdo, ovaploćeno je u mesečnim premijama na konto ‘letnjih i zimskih derivata’ osiguravajućih kuća

Malo ledeno doba

Zahlađenje je počelo naglo, najverovatnije zbog vulkanskih erupcija

Prema najnovijoj studiji, objavljenoj online Malo ledeno doba počelo je naglo krajem 13-tog veka. Čestice dima i prašine iz vulkanskih erupcija reflektovale su sunčevu svetlost natrag u svemir i na Arktičkom moru led se proširio do epskih razmera.

Stopirano lansiranje CryoSat-2,