Delom i zahvaljujuć i čitaocima Astronomskog magazina, spašen je brod “Kosmonaut Viktor Pacajev”.

Upravo je objavljeno da je ploveća laboratorija “Kosmonaut Viktor Pacajev” proglašena objektom kulturnog nasledja Rusije! Direktor muzeja Svetskog okeana Svetlana Sivkova je izjavila da još uvek nije odlučeno gde će brod biti ukotvljen. O tome će odlučiti “Roskosmos” kome brod pripada. Ono što je medjutim jasno - kako je brod “Kosmonaut Viktor Pacajev” proglašen za nacionalno blago Rusije, neće biti prodat Indiji u staro gvoždje.

Brod se od 2001. nalazi u luci u Kalinjingradu. Dugačak je 122m, širok 17m. Na njemu se nalazi stalna muzejska ekspozicija o brodovima sovjetske kosmičke flote. Povremeno, kada MKS leti iznad te oblasti, brod prima podatke sa ruskog segmenta kosmičke stanice i prenosi ih do Centra upravljanja letom u Karaljovu.

Kosmonavt Pacaev in Kaliningrad

Brod nosi ime kosmonauta Pacajeva, člana posade kosmičkog broda “Sajuz-11” koji je poginuo juna 1971. za vreme povratka sa prve orbitalne stanice “Saljut”.

On je poslednji brod iz sovjetske kosmičke flote koji, posle raspada SSSR-a, nije prodat u staro gvoždje. Kako je finansiranje održavanja broda trebalo da bude obustavljeno avgusta 2015 a brod prodat Indiji, ćerka kosmonauta Svetlana Pacajeva se obratila peticijom predsedniku Putinu sa molbom da se brod sačuva.

Peticiju je potpisalo preko 2,500 ljudi, uključujući i posetioce sajta AM

Svetlana Pacajeva se toplo zahvaljuje svima koji su svojim potpisom peticije doprineli da brod “Kosmonaut Viktor Pcajev” bude sačuvan kao spomenik kosmonautike.

Peticija za spašavanje broda kosmičke flote Rusije