iascNedavno je završena još jedna u nizu kampanja za potragu asteroida u okviru IASCprograma, a prva Eurekina, pod nazivom Astronomical Society Eureka Asteroid Search Campaign.

Kampanja je trajala od 9. marta do 6. aprila i učešće je uzelo 6 timova iz Srbije i to dva tima iz Novog Sada i po jedan iz Beograda, Kruševca, Aleksandrovca i Niša. Ukupno je u ovoj kampanji otkriveno 280 novih asteroida koji se vode kao preliminarna otkrića. Asteroidi se nalaze u glavnom polju astroida tako da ne predstavljaju opasnost po našu planetu. Timovi iz Srbije su ukupno otkrili 11 asteroida i to:

1. Astronomical Society Eureka – 2 asteroida
  2. Astronomical Society Cosmos Novi Sad – 3 asteroida
  3. Fenix team – 3 asteroida
  4. Cerberus team – 3 asteroida

Ovo je veliki uspeh za astronome amatere iz Srbije i očekujemo uskoro ponovno pokretanje kampanje. Nadamo se da će ovog puta biti mnogo više prijavljenih timova iz Srbije, ali i okruženja. Svi učesnici ove kampanje dobili su sertifikate od strane IASC programa za učešće na projektu.

Posle uspešne prve kampanje potrage asteroida od 8. maja startuje druga po redu Astronomical Society Eureka Asteroid Search Campaign. Svako ko želi da učestvuje u potrazi za novim asteroidima potrebno je da nam se javi na e-mail Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.i dostavi svoje ime i prezime, e-mail adresu i naziv istraživačkog tima. Prijave za učešće se primaju do 2. maja.

rezultati 700