Trebinjski astronomi su u večer 12. avgust 2015. sa bazena u naselju Bregovi organizovali posmatranje meteorskog roja Perseida.

Iako je u isto vrijeme održanо takmičenje u skokovima sa Kamenog mosta, koje je uvijek veoma posjećeno, članovi Trebinjskog astronomskog udruženja /TAU/ zadovoljni su posjetom, sobzirom na to da i vremenski uslovi nisu bili idealni. Otprilike 70-75 odsto neba bilo je prekriveno tankim oblacima koji su polako putovali povremeno otkrivajući vedre dijelove kroz koje su žmirkale zvijezde.

Ipak oko 60-ak građana Trebinja i gostiju imalo je priliku da tokom dvočasovnog posmatranja, u tim pokretnim vedrim zonama neba, uočiti 20-ak sjajnijih meteora, a na veliko zadovoljstvo najmlađih učesnika. Između putujućih oblaka, lovila se prilika baciti pogled teleskopom na prstenstu planetu Saturn (snimljena običnim digitalcem preko okulara teleskoa MK 127/1500 mm) i sjajnije zvjezdane sisteme ljetnjeg neba. Posmatranje je začinila Međunarodna kosmička stanica (MKS) koja je polako prešla sjevernim nebom oko 22.20 sati, dosegnuvši sjaj oko -1,5 magnitude.

Ugodna noć uz Trebišnjicu, zanimljivi razgovori učesnika i opuštajuća atmosfera druženja ljubitelja neba, bili su najbolji utisci ovog posmatranja.

01   02