01Mjesec april bio je proglašen za ’’Globalni mjesec astronomije 2012’’ (GMA 2012). Ovu, već dugogodišnju akciju, pokrenulo je međunarodno udruženje ’’Astronomi Bez Granica’’–''Astronomers Without Borders''. Tokom aprila širom planete Zemlje održane su brojne aktivnosti vezane za popularizaciju astronomije.

Trebinjsko astronomsko udruženje se uključilo u ovu međunarodnu akciju organizovanjem dva javna posmatranja, na početku i kraju aprila, kojima je prisustvovalo oko 150 naših sugrađana, većinom djece i omladine. U okviru ’’GМА 2012’’ u programu ’’Lunarna nedelja’’ u večer 02. aprila, bilo je organizovano posmatranje Mjeseca. Tada su prisutni bili informisani o Zemljinom prirodnom saputniku u svemiru. Pored osnovnih podataka o veličini i porijeklu, objašnjeno је zašto je Mjesec vidljiv tokom dana, zašto mijenja faze, kako Mjesec utiče na svakodnevni život.

Posljednjeg dana, aprila 30-og uvečer od 20:00-22:30 časova, organizovano je posmatranje teleskopom sa šetališta bazena u naselju Bregovi. Pored osmatranja Mjeseca koji je bio visoko na nebu i pružao divan prizor u teleskopu Celestron Nexstar 8SE, zainteresovani prolaznici su imali priliku baciti pogled na tri planeta, Veneru, Mars i Saturn koji je po mišljenju većine bio najljepši osmatrani objekt, sa svojim prstenovima, smeđim ekvatorijalnim pojasom i dva sjajnija satelita (Titan i Rea). Prisutni su bili informisani o podacima i zanimljivostima vezanim za ova tri planeta kao i o raznim temama iz astronomije i srodnih nauka.

02 03 04