Trebinjsko Astronomsko Udruženje u veoma vedre večeri 23. i 27. februara upriličilo je posmatranja neba teleskopom za učenike osnovne škole ''Jovan Jovanović-Zmaj'' u Trebinju. Posmatranja su bila u okviru godišnjeg programa ''Noći Astronomije 2012'' namjenjenog učenicima osnovnih škola.

TAU2012

Tokom dvije posmatračke večeri usprkos prohladnom vremenu i buri, oko 250 učenika i nastavnika imalo je priliku, mnogi po prvi put u životu, da na zapadnom nebu teleskopom osmotre Mjesec, njegove mnogobrojne kratere i ''mora'' prekrivena davno ohlađenom tamnijom lavom.

U sazviježdju Ovna posmatran je planet Jupiter koji je pobudio dosta pažnje. Učenici su bili zadovoljni što su uočili četiri stelita Jupitera i dva ekvatorijalna pojasa na planetu. Ispod Jupitera, u Ribama blještila je planeta Venera. Kroz teleskop se fino vidila faza planete Venere, poput Mjesečeve starosti 10 dana. Na kraju posmatranja osmotreno je zvijezdano jato Vlašići i maglina u Orionu sa trapezom zvijezda u središtu. Posmatranja su bila popraćena pričama učenika o planetama, svemiru i svemircima što pokazuje njihovo zanimanje za astronomske teme i nebeske pojave.

Pogledajte album slika sa ove manifestacije:

album