nebo-23112009
Položaj Jupitera, Mjeseca i Neptuna na našem nebu u noći 23/24. novembar2009.

Večeras na našem nebu bliski susret imaju dva markantna objekta: Mjesec u prvoj četvrti i najveći plinviti planet Sunčeva sustava - Jupiter.

Oba su objekta veoma sjajna te ih je i laiku lako uočiti već s prvim naznakama spuštanja noći. Najprije na jugoistoku a zatim kako vrijeme prolazi ovi će se objekti kretati prema jugu a zatim jugozapadu.
Ovakvi događaji na nebu nisu prečesti i naš prirodni satelit može tek jednom mjesečno doći u ovakav položaj s Jupiterom. Prilika je to i da oni koji nisu vični astrognoziji (poznavanje zviježđa i objekata na nebu) vide bar jednu planetu Sunčeva sustava.

Jupiter će se nalaziti nešto niže Mjeseca koji će biti njemu s "desne" strane. No za one koji imaju dalekozor ili teleskop svakako vrijedi pogledati i s Jupiterove "lijeve" strane. Nešto malo dalje nego što se od Jupitera nalazi Mjesec na suprotnoj strani skriva se još jedna planeta - Neptun. Njega nije moguće vidjeti samo golim okom već nam za to treba tehničko pomagalo - teleskop ili jači dalekozor. Još dalje, istočnije, po ekliptici nalazi se i Uran. Na granici vidljivosti golim okom.

U večernjim satima Mjesec će od nas biti udaljen 404.187km a Jupiter preko 752 milijuna km!. Bliski susret ova dva nebeska tijela samo je prividan. U stvarnosti dijeli ih stotine milijuna kilometara.
U Međunarodnoj godini astronomije - 2009, priuštite si zadovoljstvo izlaska pod zvjezdano nebo i ugledajte barem jedan planet. Možda među nebrojenim zvijezdicama Tamo negdje daleko, daleko postoji još jedan par očiju koje radoznalo gleda u beskrajna prostranstva i pita se. jesmo li sami u svemiru.