Zaslužena mirovina nakon 16 godina rada

spitzer end mission

Svemirski teleskop Spitzer danas, 28.01.2020., prikuplja zadnje opažačke podatke koje će poslati znanstvenicima na Zemlji. Za dva dana, 30.01.2020., njemu će biti poslana naredba da se prebaci u „safe mod“ rada i isključi sve instrumente.

Obzirom je njegova misija bila vidjeti nevidljivo, ili bolje reći promatrati svemir u infracrvenom dijelu elektromagnetskog spektra, a nakon što je potrošeno svo raspoloživo „hladilo“ došlo je vrijeme da ga se isključi.

Omogućio nam je pogled iza neprozirnih nakupina plina i prašine kako u Mlječnom putu tako i u drugim galaktikama, što optički teleskopi nemogu. Pred kraj radnog vijeka pronalazio je i planete oko drugih sunaca! Tako mlad a već u zasluženu mirovinu rekli bi neki. Spitzer je izvorno projektiran za dvije i pol godine rada s mogućnošću da se to vrijeme produži na punih pet godina. Radio je sve do sada iako od 2009. sa smanjenim kapacitetom. Iznimno vrijedan astronomski stroj svoju će mirovinu uživati daleko od Zemlje, u ledenoj hladnoći svemira kojeg je neumorno istraživao. Rezultati Spitzera od velike su važnosti za nasljednika vrijednog deset milijardi dolara – JWST.

spitzer svemir ocima spitzera