Započelo je finalno odbrojavanje u Kennedyjevom svemirskom centru na Floridi prije lansiranja raketoplana Endeavour u svemir, zakazano za nedjelju u 10:39 po našem vremenu. Vremenske prilike su dobre i očekujemo uspješno lansiranje izjavio je Jeff Spaulding iz kontrole misije.

sts130_posada
Posada misije STS 130

Misija oznake STS 130 ponjeti će u svemir sedmoricu astronauta čija je zadaća spojiti se na Međunarodnu svemirsku postaju te pomoću robot ruka na raketoplanu i ISSu spojiti na Postaju novi modul Tranquility i specijalnu kuplu za vizualna i fotografska opažanja koja je astronauti moći izvoditi iz nje. Učine li to uspješno ISS će biti gotovo u cijelosti kompletirana.

Tranquility je napravljen u Italiji pod patronatom tamošnje svemirske agencije i ESA u bliskoj kooperaciji s NASA. Njegova je masa gotovo nešto veća od15 tona a dimenzije 7x4m. Unutar ovog modula nalazi se veliki broj specijalnih vreća s opremom i potrepštinama nužnim posadi ISSa.

sts130_tranquility
Umjetnički prikaz modula Tranquility na ISSu

Samo lansiranje će biti obavljeno s lansirne rampe 39A i to je jedno od posljednjih lansiranja raketoplana u svemir prije umirovljenja cijele NASAine flote. Zapovjednik misije je George Zamka, pilot Terry Virts dok su specijalisti misije Nicholas Patrick, Robert Behnken, Kathryn Hire i Stephen Robinson. Astronautima u raketoplanu potrebno je nepunih desetak minuta da stignu u Zemljinu orbitu, ipak do pristajanja s ISSom potrebno im je nekoliko desetaka sati.