Osmjeh koji paralizira oružje

Sretnemo li tijekom dana stotinu mrzovoljnih ljudi sva je prilika da ćemo nakon toga i sami biti mrzovoljni. Pogledamo li stotinu natpisa i fotografija mržnje i bestijalnosti, iste će na nam izvući svu pozitivnu energiju iz tijela i duše. No osmjeh na licu, onaj iskreni, nepatvoreni u nama budi pozitivu. Nažalost fotografiju koju donosimo (reakciju i osmjeh američke astronautkinje nakon povratka na Zemlju i dobrodošlice uz poklon-ruže ruskog kolege, kozmonauta) nećete  imati priliku vijeti u našim medijima. Nije „prigodna“ za nas, za američke i druge portale po svijetu koji donose vijesti iz svijeta znanosti i tehnike – je.

25b

Ljudi u svemiru surađuju, surađivali su u prošlosti (sjetite se samo misije Apollo-Soyuz sredinom sedamdesetih u jeku hladnog rata), surađivati će u budućnosti. Tamo nema umobolnih mrzovoljnika čija je misija da se susjedi i prijatelji zamrze. Tamo nas neće dočekati dojučerašnji veliki prijatelj zaluđenog, smrknutog lica zbog različitog mišljenja.

25c

Tijekom ovog tjedna tročlana ekipa sa MKS uspješno se vratila na Zemlju ruskim svemirskim brodom Soyuz MS-25. Ponedjeljak 23.IX 2024. u Kazahstansku stepu sletjeli su ruski kozmonauti Oleg Kononenko i Nikolai Chub, a s njima i američka astronautkinja Tracy Dyson.

Kononenko je ovim letom u svemir postao svjetski svemirski rekorder s 1.111 dana provedenih u svemiru, tijekom pet zasebnih letova. Time je postavio novi svjetski rekord u dužini boravka čovjeka u svemiru. Raniji rekord bio je 878 dana, toliko je dana ukupno proveo u svemiru ruski kozmonaut Gennady Padalka, tijeko više misija u svemir.

25a

Američku astronautkinju Tracy Caldwell Dyson odmah po slijetanju i prijemu od strane spasilačke ekipe dočekao je i zapovjednik Soyuza MS-25, Oleg Novitskiy, u čijem je brodu i pod njegovim zapovjedništvom Dyson krenula u svemir u ožujku ove godine. Novitskiy se iz svemira vratio ranije drugim svemirskim brodom. Ozarenog lica i s iskrenim osmjehom iznenađenja Dyson je primila poklon u vidu ruža od svog ruskog kolege. Čovječnost na djelu.

cd nasa roscosmos

Subotu popodne (28.IX 2024., 17:17 UT+2) u svemir kreće američko-ruska posada u sastavu Nick Hague (NASA astronaut) i Alexandr Gorbunov (ROSCOSMOS kozmonaut). Oni će, nakon više odgoda, ka MKS krenuti s raketodroma Cape Canaveral, raketom Falcon 9, u svemirskom brodu Crew Dragon. Dva sjedala u brodu su prazna na lansiranju. Njih će tijekom veljače naredne godine zauzeti Butch Wilmore i Sunita Williams po povratku broda iz svemira. Potonji su zbog katastrofalne tehničke izvedbe Boeingovog broda Starliner, umjesto osam dana ostali u svemiru zaglavljeni na osam mjeseci.

Međunarodna svemirska postaja narednih je dana vidljiva iznad naših krajeva u vremenu od 19h do 21h. Svaki prolaz našim nebom traje do nekoliko minuta. Ugledate li sjajnu „zvijezdu“ koja bez zvuka i signalnih svjetala putuje među pravim zvijezdama, znajte, tamo su ljudi – Ljudi.

gorbunov i hauge