Ne znamo; znamo da morate pogledati predobre videomaterijale, poveznice u članku

ISSMT 1

Ovdje na Zemlji spremni smo činiti najkrvoločnije, neljudske stvari u ime i za račun raznih bogova. Povijest je prepuna takvih epizoda inteligentnih homo sapiensa. Sadašnjost isto tako, budućnost – tko zna. Aktualno, geografski susjedi državnički su izmjenili diplomatske note (na stranu to što obične ljude nitko ništa nije pitao) u vidu šansona i opereta, čuj mene, sankcija i neprijateljstava. I sve to u radijusu tisuću-dvije kilometara oko nas. S propovjedaonica i dalje nariču; Ima boga, ima (majke mi).

ISSMT 3

Uperimo li pak pogled ka nebu, na svega 400km razdaljine, europska astronautkinja Samantha Cristoforetti (inženjer leta na ISS) i ruski kozmonaut Oleg Artemyev (zapovjednik Međunarodne svemirske postaje) nedavno su (21.07.2022.) odradili zahtjevnu svemirsku šetnju izvan ISSa s ciljem doopremanja i aktivacije ERA (Europska robotička ruka) koja se nalazi na ruskom modulu NAUKA. Tijekom šestosatnog rada u otvorenom svemiru uspješno su odradili i postavljanje radne stanice, specijalnih adaptera kao i relociranje kontrolnog panela na ERA te u svemir rukama lansirali desetak studentskih piko i nano satelita.  U jednom trenutku Artemyev je tada rekao Cristoforetti;  Samantha mi smo sada kao pravi lansirni kompleks samo što su rakete naše ruke i mišići“.

ISSMT 2

Zajednički izlasci europskih astronauta i ruskih kozmonauta iznimno su rijetki. To se zadnji puta dogodilo 1999. na svemirskoj postaji MIR.  Zajedno u svemirsku šetnu (EVA) obično idu po dva amerikanca ili po dva rusa, amerikancima se povremeno pridružuju europljani. Bila je ovo šesta svemirska šetnja Artemyevu i prva za Cristoforetti , oboje su nosili ruska svemirska odijela Orlan. Zadnji puta da je ne-ruski član posade koristio Orlan odijelo bilo je 2009. prilikom rusko-američke EVA.

S nebeskih visina uz pogled kakav se može samo poželjeti, europska astronautkinja i ruski kozmonaut u zajedničkoj misiji na dobrobit Čovječanstva kao da nam šalju pravu (i sada toliko potrebnu) bogovsku poruku;  Zajedništvo u miru, povjerenju, suradnji i prijateljstvu čeka (na) nas ma gdje bili.

ISSMT 4

Bila je ovo 251. svemirska šetnja izvan ISS od njezina postanka, šesta ove godine i treća s primarnim ciljem osposobljavanja ERA za radne operacije. Svemirske šetnje najzahtjevnije su te iznimno opasne radne operacije koje čovjek poduzima u otvorenom svemiru. Uvijek se odvijaju u paru kako radi potreba poslova tako i radi sigurnosti u slučaju da jednom članu pozli ili dođe do tehničkih problema gdje bi drugi član poduzeo operaciju spašavanja ugroženog svemirskog letača.

Svakako pogledajte video kojeg je snimio Oleg tijekom priprema unutar postaje, navlačenje odijela te boravka sa Samanthom izvan ISSa. Raspoznati ćete ih po crvenoj (Oleg) odnosno plavoj (Samantha) markaciji na Orlanima. Kontrolorima leta na taj je način lakše pratiti tko je tko i gdje u svemiru.

Video iz prvog lica;

Testiranje europske robotičke ruke, video snimljen s kamere izvan ISSa.

Video; https://www.youtube.com/watch?v=Vbg800bL4_g

Povremeno, prolaske ISSa vidimo i na našem nebu, golim okom u večernjim ili jutarnjim satima.