Astronautika: misije

Trećeg decembra 2014. sa lansirne rampe YLP-1 kosmodroma Tanegasima raketom-nosačem H-2/202(F26) lansirana je japanska medjuplanetarna sonda "Hajabusa-2".

Hayabusa2 rendezvous
Osnovni cilj misije je spuštanje malog modula MASCOT na asteroid (162173) 1999JU3, uzimanje uzoraka tla sa njegove površine i njihov transport na Zemlju. Spuštanje na asteroid prečnika samo oko 1000m je planirano jula 2018. a povratak na Zemlju decembra 2020.  Osnovni koncept aparata "Hajabusa-2", njegova konstrukcija i tehnika sakupljanja uzoraka tla je zasnovana na iskustvima prethodnog aparata "Hajabusa". Masa aparata ke 600kg, dok modul za spuštanje MASCOT (Mobile Asteroid Surface Scout) koji može da skače po tlu teži 10kg. Na projektu ovog malog modula radili su stručnjaci iz Nemačke i Francuske.

Pored modula MASCOT, na površinu asteroid trebaju da budu spuštena dva minijaturan rovera MINERVA-2.

Sonda "Hajabusa-2" nosi mikročip sa imenima, porukama i fotografijama zemljana.

Tokom današnjeg lansiranja, u kosmos su takodje izbačena tri mala kosmička aparata, kao propratni korisni teret. Aparat PROCYON mase 59kg će biti upotrebljen za testiranje Sistema navigacije tokom zbližavanja sa asteroidima. Aparat DESPATCH mase 30kg je umetnički projekat Univerziteta Tama namenjen radio-amaterima. Eksperimentalni aparat Shinen 2 mase 15kg je napravljen na Univerzitetu Kagosima I biće postavljen na heliocentricčnu orbitu parametara 0.7 x 1,3 astronomskih jedinica.

Čeka se lansiranje „Hayabuse 2“