Astronautika: misije

NASAina letjelica Juno uspješno je 14. septembra odradila i drugu korekciju svoje putanje koja će ju u konačnici dovesti u polarnu orbitu oko Jupitera 04. juna 2016. godine.

juno dsm2

Manevriranje u dubokom svemiru (Deep Space Maneuver, DSM-2) povećalo je brzinu letjelice za 388m/s. Pogonski motor Leros-1b radio je 30 minuta. Uz DSM-1 odrađen 30. kolovoza ovo će biti dovoljno da letjelica u bliskom preletu iznad Zemlje početkom naredne godine zauzme planiranu trajektoriju leta k Jupiteru. Poradi fizikalnih zakonitosti i tehničkih ograničenja tvorci Juna morali su se odlučiti na zanimljivu trajektoriju leta koja nije uključila direktan let prema Jupiteru već složene manevre u međuplanetarnom prostoru uz korištenje Zemljine gravitacije (gravitacijska praćka). Ova je tehnika leta upotrijebljena još tijekom sedamdesetih kod Voyagera koji se sada nalaze na ivici Sunčeva sustava u svom putovanju k zvijezdama. Juno je lansiran 05. kolovoza prošle godine. Kad tijekom 2016. pristigne u Jupiterovu orbitu tamo će provesti 13 mjeseci u istraživanju najveće planete Sunčeva sustava.