Astronautika: misije

kina1

Državni savet Kine je izdao belu knjigu razvoja kineske kosmonautike u narednih pet godina "Kosmička industrija Kine-2011". Evo najinteresantnijih detalja.

U periodu dvanaeste petoletke (2011-2015.) Kina će lansirati 100 raketa-nosača (RN). Kao što smo javljali, tokom 2011. Kina je već obavila 19 lansiranja i u orbitu izbacila 21 kosmički aparat. Sigurno najinteresentniji aparati koje je Kina tokom 2011. lansirala u kosmos su prvi kineski orbitalni modul "Tjangun-1", bespilotni kosmički brod "Šenžhou-8" i tri navigaciona satelita globalnog pozicioniranja "Bejdou".
U narednim godinama do kraja 2015. Kina će u proseku obaviti dvadeset lansiranja godišnje.
U Beloj knjizi "Kosmička industrija Kine-2011" navedeni su osnovni pravci razvoja kineske kosmonautike u narednih pet godina:

satelites-W
Konstelacija satelita u sistemu Beidou 2

•    U kosmos će biti lansirano 7-8 navigaciona satelita "Bejdou" koji su ekvivalanti sistemima GPS (SAD), GLONASS (Rusija) i "Galilej" (Evropa)
•    Očekuje se lansiranje kosmičkih laboratorija, pilotiranih kosmičkih brodova "Šenžhou-9" i "Šenžhou-10" i najmanje jednog teretnog broda u cilju tehnižkih priprema za gradnju modularne orbitalne stanice (MOS)
•    Meko spuštanje jednog aparata na Mesec sa robotizovanim vozilom
•    Istraživanje Meseca sa orbite i na površini
•    Razvoj i prva lansiranja raketa-nosača nove generacije CZ-5, CZ-6 i CZ-7
•    Završetak gradnje i početak upotrebe novog kosmodroma na ostrvu Hajnan (Južna Kina)
•    Priprema preliminarnog projekta pilotiranog leta na Mesec
•    Početak detaljnog sondiranja dubokog kosmosa, planeta sunčevog sistema, asteroida i Sunca
•    Intenziviranje komercijalnih usluga posebno u sferi telekomunikacionih satelita
•    Međunarodna saradnja u istraživanjima kosmosa u mogobrojnim sferama, uključujući astrofiziku, kosmičke tehnologije, ekološki monitoring Zemlje, navigacione sisteme, pilotirane orbitalne laboratorije i orbitalne stanice, komercijalne usluge i obuku kosmonauta.

Pored toga, 25. decembra je formiran Institut strateškog razvoja aerokosmižkih tehnologija koji će vremenom prerasti u kinesku kosmičku agenciju sličnu američkoj NASA-i.

kina2