Astronautika: misije

Evropska kosmička agencija (ESA) planira dve nove naučno-istraživačke misije u okviru strateškog programa "Kosmička vizija 2015-2025" (Cosmic Vision).

Aparat "Solar orbiter" će počev od 2017. proučavati sunčev vetar, dok će teleskop "Euklid" (Euclid), čije se lansiranje planira 2019. tragati za tamnom materijom.

Solar-Orbiter-mission
Solar Orbiter - umetnička predstava

EUCLID
Poster EUCLID

Ovo su prvi projekti ESA-inog strateškog plana "Kosmička vizija 2015-2025" na kome se radi od 2007.

Na kraju su tri misije ušle u uži izbor.

Treći kandidat - projekat PLATO (skraćenica od reči "Prelazi planeta i oscilacije zvezda") se sastoji od nekoliko teleskopa za proučvanje ekzoplaneta - je odložen za buduća razmatranja.

Aparat "Solar orbiter" će biti lansiran raketom-nosačem "Altas" 2017. sa Kejp Kanaverala. Ako sve bude u redu, treba da postane letelica koja će kružiti oko Sunca na najmanjem rastojanju od naše zvezde (na analizi parametara orbite se još uvek radi). Aparat će proučavati mehanizme nastanka sunčevog vetra, i radiće u optičkom, ultraljibčastom i rendgenskom dijapazonu tokom sedam godina.

Misija kosmičkog teleskopa "Euklid" će trajati šest godina; teleskop će tragati za tamnom materijom, koja je prema kosmološkom modelu Vasione izmedju ostalog "odgovorna" za njeno ubrzano širenja.