Astronautika: misije

Bespilotna svemirska letjelica američke vojske X-37B uspješno se u petak vratila na Zemlju nakon 220 dana boravka u svemiru. To je prva američka letjelica koja je bez pilota u autonomnom režimu nakon svemirske misije sletjela na pistu zrakoplovne baze Vandenberg.

x37b_12
Ekipa za očevid pregledava X-37B nakon slijetanja

X-37B, ili kako ju juš nazivaju Orbital Test Vehicle-1 (OTV-1), vojna je letjelica o čijoj se pravoj namjeni još uvijek špekulira. Po svojoj fizionomiji pomalo nalikuje na pilotirane raketoplane no ipak se od njih znatno razlikuje po dimenzijama i tehnologiji a ponajviše po načinu upotrebe. Poznato je da letjelica vrši određene vojne eksperimente u svemiru čiji su podaci tajni. Tijekom ovog leta ispitane su tehničke karakteristike te njezina izdržljivost i pokretljivost u svemiru.

x37b_13
Nakon 220 dana u svemiru ponovo na pisti vojne baze Vandenberg

Proizvod je Air Force Rapid Capabilities Office (AFRCO) a njezine bi mogućnosti trebale osigurati izvodljivost složenih svemirskih operacija bez prisustva ljudske posade.

x37b_15
Prizor kao iz SF filmova, tko zna sto je X-37B radio u svemiru

Pukovnik Troy Giese iz AFRCO kaže da su iznimno zadovoljni provedenim eksperimentima a kuluminacija svega je uspješno slijetanje letjelice. Sada slijedi nastavak programa a novo lansiranje X-37B (OTV-2) planira se u ljeto naredne godine pomoću rakete Atlas-V.

Ako se uzme da se sve kreće brzinom... 20 sati ranije