Astronautika: misije

Odbrojavanje prije lansiranja najsigurnije američke rakete Delta-2 zaustavljeno je samo 50 sekundi prije paljenja raketnih motora u 03:20 rano jutros po našem vremenu. Doslovce u posljednjim sekundama finalnog odbrojavanja zaustavljen je lansirni slijed usljed uočenih anomalija na akumulatorskom sklopu drugog stupnja rakete. Da je problem uočen nešto kasnije, nakon izdavanja komande za paljenje raketnih motora, lansiranje više ne bi bilo moguće zustaviti.

delta2
Delta-2 na lansirnoj rampi Vandenberg u Kaliforniji

Lansiranje ove Delta-2 rakete već je nekoliko puta odgađano radi raznih problema. Inženjeri u vojnoj raketnoj bazi Vandenberg u Kaliforniji smatraju da će u narednih 48 sati riješiti problem i uspješno obaviti lansiranje, najvjerojatnije već tijekom četvrtka.

Inače Delta-2 u svemir nosi četvrti satelit iz serije COSMO-SkyMed 4 namijenjen radarskoj opservaciji Mediterana ali i drugih lokacija na planeti za vojne i civilne potrebe. Ranija tri satelita također iz serije COSMO (Constellation of Small Satellites for Mediterranean basin Observation) također su lansirana ovakvim tipom rakete tijekom 2007.-2008. Operativni su i danas. Konstruirani su u Thales Alenia Space Italia a korisnici su Italijansko ministarstvo obrane i Italijanska svemirska agencija.

Na drugoj strani SAD, lansiranje raketoplana Discovery također je nekoliko puta odgađano. Protekne li sve prema planu i on bi trebao u svemir u naredih 48sati.